شناسهٔ خبر: 65363868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران مازندران به شالیکاران و رانندگان

مدیریت بحران مازندران گفت: شالیکاران به دلیل احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و رانندگان به دلیل بارش برف و کولاک در محور‌های کوهستانی استان مراقب باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از امروز شنبه ۵ اسفند تا صبح دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، در دامنه‌ها، ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مه آلود با بارش برف و کولاک را در استان شاهد خواهیم بود.

حسینعلی محمدی افزود: با توجه به کاهش محسوس دما از شنبه شب بارش برف به مناطق با ارتفاع بالاتر از ۴۰۰ متر نیز کشیده می‌شود.

او گفت: آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی بدلیل کاهش دید، بارش وکولاک برف و یخبندان - افزایش مصرف حامل‌های انرژی بدلیل کاهش محسوس دما از پیامد‌های این سامانه است.

محمدی افزود: توصیه می‌شود شهروندان احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی، بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی و آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: به دلیل نفوذ سامانه سرد بارشی احتمال وقوع سیلاب های محلی در استان وجود دارد در نتیجه شالیکارانی که اقدام به آب تخت کردن شالیزارها برای احداث خزانه و بذرپاشی برنج کرده اند تا مساعد شدن شرایط جوی اقدام به بذرپاشی در مزارع نکنند.

<div id="video-display-embed-code_10832785"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4163388/10832785?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما