شناسهٔ خبر: 65336788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل دو اتحادیه همگن صنفی و اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان اشکذر

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اشکذر از موافقت تشکیل دو اتحادیه همگن صنفی و اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان اشکذر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اولین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی با حضور نعمت ا... جعفری سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اشکذر، اکبری معاون سازمان تعاون روستایی استان یزد و سایر اعضای کمیسیون، جهت تعیین اتحادیه‌های صنفی کشاورزی در محل این مدیریت برگزار گردید. 


جعفری ضمن بیان تشکیل اتاق اصناف کشاورزی شهرستان گفت: با صدور پروانه صنفی برای بهره برداران بخش کشاورزی، می‌توان اطلاعات درستی از سطح زیرکشت و میزان تولید به دست آورد و پس از کسب اطلاعات به کمک دستگاه‌های اجرایی، اقدام به اجرای سیاست‌های بخش کشاورزی نمود. 


وی ادامه داد: در جلسه امروز با تشکیل دو اتحادیه همگن، تحت عنوان اتحادیه همگن زراعت، باغبانی و منابع طبیعی و اتحادیه همگن دام، طیور، شیلات و صنایع تبدیلی، با توجه به حدنصاب رسیدن پروانه‌های کسب صادره، موافقت گردید. 


معاون سازمان تعاون روستایی نیز در این جلسه، توضیحاتی در رابطه با تبیین ساختار جدید نظام صنفی و تشکیل هرچه سریعتر اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف کشاورزی، براساس ضوابط و مقررات قانونی و دستورالعمل‌های ابلاغی به مطالب مهمی اشاره نمود.


رییس نظام صنفی کشاورزی شهرستان اشکذر نیز درباره فرآیند تشکیل اتحادیه‌های صنفی و سپس تشکیل اتاق اصناف توضیحاتی را ارایه و پس از ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مربوطه را تشریح نمود. 


در پایان، نعمت ا... جعفری رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان اشکذر، از تشکیل اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف کشاورزی تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

نظر شما