شناسهٔ خبر: 65298899 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعطیلی ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیرمجاز زباله در خلازیر

شهردار منطقه ۱۹ تهران از تعطیلی ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیرمجاز زباله در خلازیر خبر داد و گفت: همین موضوع باعث شده که در منطقه دیگر زباله‌سوزی نداشته باشیم و این اتفاق بسیار مهم و بزرگی است.

صاحب‌خبر -

تعطیلی ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیرمجاز زباله در خلازیر
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، تورج فرهادی درگفتگو با خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اینکه موضوع ضایعات‌فروش‌ها و ساماندهی آنها اولین کاری بود که ما در منطقه انجام دادیم، افزود: تمام گاراژ‌هایی که تفکیک غیرمجاز زباله در آنها انجام می‌شد و تعدادشان به ۲۰۰ گاراژ می‌رسید را تعطیل کردیم. 
وی تصریح کرد: پیش از این، بیش از ۱۰کامیون زباله و لاستیک‌های مستعمل هر شب در ناحیه خلازیر سوزانده می‌شد و این عامل یکی از عامل مهم آلودگی در سطح شهر تهران به حساب می‌آمد، اما منطقه‌ای که قبلا در آن زباله‌سوزی می‌شد الان بسیار مرتب شده و حالت شهری پیدا کرده است.
فرهادی در پاسخ به این سوال که آیا جمعه بازار خلازیر هم از این منطقه جابه‌جا خواهد شد، نیز گفت: اموالی که در این جمعه بازار به فروش می‌رسد اغلب اموال مسروقه است چرا که همه ضایعات شهر در این ناحیه رد و بدل می‌شود و اگر ضایعات شهر از این ناحیه خارج شود، این بازار هم خود به خود جمع می‌شود.
شهردار منطقه ۱۹ درباره وضعیت ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه و شرایط خلازیر هم گفت: منطقه ۱۹ به لحاظ این‌که یک منطقه دروازه‌ای است و ورودی پایتخت محسوب می‌شود، شرایط ویژه‌ای دارد. 
وی با تاکید بر این‌که اصل و ریشه تمام ناهنجاری‌های منطقه به همین یک منطقه و لکه کوچک برمی‌گردد، ادامه داد: در این بخش، به دلیل این‌که در گذشته زمین‌ها بدون ضابطه خرد شده و ساخت و ساز در آنها صورت گرفته است، معضلات حاشیه‌ای ایجاد شد. ما به این نقطه رسیدیم که اگر بخواهیم منطقه ۱۹ به آرامش برسد باید ناحیه ۳ این منطقه را مدیریت کنیم.
شهردار منطقه ۱۹، بازگشت آرامش به خلازیر و ناحیه ۳ را مستلزم این دانست که اولا مسائل مالکیتی این ناحیه حل شود، ثانیا مشاغلی مزاحم موجود در ناحیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند و در مرحله بعد زیرساخت‌های شهری و شبکه‌ای در این ناحیه آماده‌سازی شود.

نظر شما