شناسهٔ خبر: 65293023 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۲۲روزه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی استان سمنان

رئیس دادگستری استان سمنان از کاهش ۲۲روزه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی استان سمنان خبرداد و گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این استان ۸۸ روزه است.

صاحب‌خبر -

محمدجفر عبدالهی رئیس دادگستری استان سمنان با ارائه آمار مقایسه‌ای در خصوص میانگین زمان رسیدگی در شعب تحقیق و محاکماتی سراسر استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی‌ها در این استان به رقم ۸۸ روز رسیده و این عدد در مدت زمان مشابه گذشته ۱۱۰ روز بوده است.

وی با اشاره به درک صحیح کارکنان قضایی و اداری از نوع مراجعین به مراجع قضایی اضافه کرد: انتظار به حق مردم، ورود به هنگام مسئولان قضایی به درخواست‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در عین رعایت سرعت، صحت و دقت در عملکرد به خوبی رعایت شده تا انتفاع عامه بیشتر حاصل شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد: دادگستری استان سمنان شناسایی نقاط ضعف و حفظ و تقویت نقاط قوت را به صورت جدی در بازرسی‌های نوبه‌ای و غیر رسمی از مراجع قضایی دنبال می‌کند و مصمم است که خدمات دهی به مردم مطلوب و در حد اعلا باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان از آغاز اولین دوره بازرسی ترکیبی مراجع نظارتی قوه قضائیه به استان سمنان خبر داد.

عبدالهی گفت: استان سمنان مفتخر به جانفشانی ایثارگران و تقدیم بیش از ۳ هزار شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دینداری و علم پژوهی دو خصلت بارز مردم شریف استان سمنان است و به فضل الهی نمونه‌های شاخص این خصوصیت در همکاران قضایی و اداری شاغل در دادگستری استان مشهود است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: دغدغه دستگاه قضایی استان در ارائه خدمات بی منت به مردم به یک باور و اعتقاد قلبی تبدیل شده و سعی و مجاهدت شبانه روزی می‌شود تا علاوه بر اهتمام روز افزون در خدمت رسانی، زمینه‌های اعتماد مردم به نظام دو چندان شود.

نظر شما