شناسهٔ خبر: 65284694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید و کاشت سالانه ۲۵۰ هزار اصله نهال در کشور

خبرگزاری صدا و سیما

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از برنامه‌های هفتم توسعه، تولید و کاشت سالانه ۲۵۰ هزار اصله نهال طی چهار سال در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مصطفی جلیلی در آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار داشت: طی چهار سال چهار عملیات آبخیزداری، احیا و اصلاح، کاشت نهال و بیابان زدایی برای بیش از ۷۳ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: افزون بر ۸۳ درصد از اراضی کشور معادل ۱۳۲ میلیون هکتار تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و تمام نیرو‌های شاغل در بدنه این سازمان اعم از رسمی، پیمانی، شرکتی و سایر قرارداد‌ها ۱۳ هزار نفر است که حفاظت و حراست از این عرصه گسترده از عهده این افراد خارج است و صیانت از انفال طبیعی عزم و مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های دیگر را می‌طلبد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز از تولید ۶ میلیون اصله نهال در استان در سالجاری خبرداد و گفت: این تعداد نهال در ۱۳ نهالستان استان تولید شده است. 

یاسم خانمحمدیان افزود: در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور سهم استان ایلام ۲۴ میلیون اصله می‌باشد که تاکنون در سطح ۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از عرصه‌های استان درخت کاشت شده است. 

وی عنوان کرد: همچنین در سالجاری ۱۲ طرح آبخیزداری با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در سطح استان اجرا شده است. 

گفتنی است در این آیین با تقدیر از زحمات ابراهیم پیرزادیان ، یاسم خان محمدیان به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان معرفی شد.

<div id="video-display-embed-code_10818987"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4159023/10818987?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما