شناسهٔ خبر: 65283264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصویب ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

ایلام - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع عمومی برای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مصوب شده که با تخصیص بخشی از این اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ برنامه های چهارگانه سازمان در اقصی نقاط کشور وارد فاز عملیاتی و اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مصطفی جلیلی" روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در برنامه هفتم توسعه طی چهار سال چهار عملیات آبخیزداری، احیا و اصلاح، کاشت نهال و بیابان زدایی برای بیش از ۷۳ میلیون هکتار از عرصه های ملی کشور انجام می گیرد.

وی افزود: عملیات آبخیزداری و آبخوانداری برای ۲۰ میلیون هکتار از اراضی طبیعی با هدف تقویت سفره‌های زیرزمینی، مهار روان آب‌ها و کنترل سیلاب انجام می شود که در صورت تامین اعتبار این ۲۰ میلیون هکتار به سه برابر یعنی ۶۰ میلیون هکتار امکان افزایش دارد و برنامه های مطالعاتی برای این اراضی نیز انجام گرفته است.

جلیلی یادآور شد: همچنین در سال برای ۵۰ میلیون هکتار از مراتع نیز عملیات اصلاح، حفاظت و احیا با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، تولید علوفه و حفظ فضای سبز طبیعی و برای سه میلیون هکتار نیز عملیات بیابان زدایی به منظور توسعه فضاهای سبز جنگلی و مهار پدیده گرد و غبار انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: از دیگر برنامه های هفتم توسعه تولید و کاشت سالانه ۲۵۰ هزار اصله نهال است.

جلیلی بیان کرد: افزون بر ۸۳ درصد از اراضی کشور معادل ۱۳۲ میلیون هکتار تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و تمام نیروهای شاغل در بدنه این سازمان اعم از رسمی، پیمانی، شرکتی و سایر قراردادها ۱۳ هزار نفر است که حفاظت و حراست از این عرصه گسترده از عهده این افراد خارج است و صیانت از انفال طبیعی عزم و مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم و دستگاه های دیگر را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه انفال میراث و نعمتی گرانبها و از دست رفتنی برای تمام موجودات زنده و نسل های آینده است، تاکید کرد: همه دستگاه ها و عموم مردم در حفاظت از طبیعت نقش موثر و پیش برنده دارند و حفظ و احیای این میراث طبیعی وظیفه ای همگانی است.

تصویب ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام هم گفت: امنیت غذایی رسالت اصلی سازمان جهادکشاورزی و دستگاه های تابعه این سازمان است و یکی از اصول دست یابی به غذای سالم و ایمن حفظ و صیانت از منابع آب و خاک است.

"حشمت عزیزان" افزود: یکی از مولفه های بسیار مهم و حیاتی در حفظ آب و خاک ایجاد پروژه های آبخیزداری است که این طرح ها باید کارشناسانه و اصولی و با نظارت صاحب نظران خبره انجام گیرد که ایلام در این حوزه یکی از استان های پیشرو و برتر کشور است.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور مسئولان دستگاه های مختلف برگزار شد، یاسم خان محمدیان به جای ابراهیم پیرزادیان منصوب شد.


نظر شما