شناسهٔ خبر: 65282816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشریح جایگاه ایران قبل و بعد از انقلاب برای نسل جوان

خبرگزاری صدا و سیما

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه برای نسل جوان جایگاه کشور ما قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تشریح و تبیین شود گفت: برای حضور در پای صندوق‌های رای بهتر است تاریخ را مرور کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در همایش دانشگاهیان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) با اشاره به اینکه پاسخ به چرایی ضرورت حضور در انتخابات نیازمند مقایسه وضعیت کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است اظهار داشت: برای حضور در پای صندوق‌های رای بهتر است تاریخ را مرور کنیم که کشور ما چه تحولاتی را پشت سر گذاشته است.
 
وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم اضافه کرد: بعضی‌ها تبلیغات می‌کنند پای صندوق رای حاضر نشوید، رای دادن و حضور در پای صندوق رای تکلیف است.
 
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار آنان که اکنون قدرت مقابله سخت در مقابل جمهوری اسلامی ندارند برای عدم حضور مردم در انتخابات تبلیغ می کنند و تمامی توان خود را بکار گرفته اند.
 
امام جمعه ایلام افزود: اگر وحدت و انسجام داخلی تضعیف شود باید سرمایه های کشور بجای رشد اقتصادی، اشتغال و مبارزه با تورم برای تامین امنیت داخلی هزینه شود.
 
وی همچنین مطرح کرد: به رغم تحریم‌ها و فشار‌ها ما در همه عرصه‌ها به خصوص نظامی حرکت رو به رشدی داریم و با کشور‌های قدرتمند دنیا رقابت می‌کنیم.
                                                       
همچنین استاندار ایلام در این همایش عنوان کرد: دانشجویان امید آینده و منشا تحول در کشور هستند که این همایش و هم‌افزایی با حضور دانشجویان، کارکنان دانشگاه و اساتید موجب غنای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این نشست می‌شود.
 
بهرام نیا افزود: دانشگاهیان مرجع هستند و جامعه‌ی مخاطب دارند و دارای نفوذ کلام بالایی در جامعه هستند و می‌توانند زمینه‌ ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو باشند.
 
وی در ادامه به موضوع مشارکت مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از کشور‌های غربی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی آزاد است، اما همواره مردم ایران در انتخابات‌های ادوار، مشارکت بالایی داشتند، میزان مشارکت در انتخابات آزاد ایران همواره بیش از مشارکت در انتخابات اجباری کشور‌های غربی است.
 
استاندار ایلام یادآور شد: یکی از ارکان هر جامعه مدنی انتخابات است که در آن قدرت می‌چرخد و مانع از استبداد و انحصار‌طلبی می‌شود.
 
وی ادامه داد: اگر انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند و دیگر در تعیین سرنوشت خود موثر نخواهیم بود.
 
استاندار ایلام بیان داشت: سربازان پیاده نظام دشمن، در صدد کم‌رنگ کردن انتخابات هستند که با مشارکت بالا در انتخابات آخرین فتنه‌ آنان خنثی و با شکست مواجه می‌شوند.
<div id="video-display-embed-code_10819021"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4158885/10819021?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما