شناسهٔ خبر: 65277523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخریب ۲۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور

۲۵ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی نیشابور با حضور یگان حفاظت امور اراضی جهادکشاورزی و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.

صاحب‌خبر -

 تخریب ۲۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: متاسفانه برخلاف هشدار‌هایی که توسط رسانه ها، فضای مجازی و خبرگزاری‌ها درباره عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی و استعلام در زمان خرید و فروش صورت می‌پذیرد، شاهد وقوع جرم از سوی برخی افراد که یا بصورت آگاهانه و یا ناآگاهانه باعث از بین رفتن اراضی کشاورزی می‌شوند، هستیم.

علی مبارکی افزود: در این زمینه اداره امور اراضی شهرستان نیشابور نسبت به قلع و قمع ۲۵ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی محدوده روستای صومعه‌ بخش مرکزی معروف به شهرک بهداشت یاران سبز و کوهستان به مساحت ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در اراضی کشاورزی انجام شد که شامل ۱۴ مورد دیوار گذاری به متراژ یک هزار و ۱۱۵ متر و مساحت ۱۱۰ متر مربع، ۳ مورد آلاچیق به مساحت ۲۶۰ متر مربع، ۶ مورد بنا به مساحت ۱۵۰ متر مربع و یک مورد استخر غیر مجاز به مساحت ۳۰ متر مربع در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بود.

وی گفت: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع است و متقاضیان باید قبل از فعالیت مجوز‌های لازم را از جهاد کشاورزی و دستگاه‌های صادر کننده موافقت اصولی دریافت کنند.

نظر شما