شناسهٔ خبر: 65253542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۵۲ سال قبل در چنین روزی؛

شرکت ۳۱کشور در فستیوال سینمایی تهران/ در این فستیوال چه گذشت؟

۵۲ سال قبل صفحه اول روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۵۰ که به قیمت پنج ریال منتشر شده بود هم تیتر ورزشی دارد هم بین الملل و هم فرهنگی.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ نیم قرن قبل صفحه اول روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۵۰ که به قیمت پنج ریال منتشر شده بود هم تیتر ورزشی دارد هم بین الملل و هم فرهنگی. در تیتر ورزشی از عضویت ۵ بازیکن جدید ( آشتیانی- کلانی- حجازی- جانملکی و ادیبی) به تیم‌ملی فوتبال خبر داده و خبر بین المللی آن اشاره دارد به سفر نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا به کشور چین که آنرا سفر تاریخی سال نام نهاده است. اما خبر دیگر روزنامه که به مبحث فرهنگی پرداخته، به فستیوال سینمایی تهران ارتباط دارد که خبر کامل آن در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده، که ببینیم ماجرا از چه قرار است؛

InShot_20240217_194631168

امروز اطلاع حاصل کردیم که در فستیوال سینمایی تهران که یک فستیوال مهم جهانی است و ایران نیز شرکت دارد، کارگردانان سینمای ایران، ۲۱ فیلم کوتاه و بلند به فستیوال معرفی کرده اند که ۹ فیلم از میان آنها بلند مدت و ۱۲ فیلم کوتاه مدت است. 

کشور هندوستان به این فستیوال ۱۸ فیلم معرفی کرده است که بدین ترتیب از نظر تعداد فیلم بین کلیه شرکت کنندگان، ایران مقام اول و هندوستان مقام دوم را دارد. سایر کشورها(۳۱کشور) هر کدام ۲ تا ۱۰ فیلم به فستیوال معرفی کرده اند.

IMG_20220217_091611_806

فیلم هایی که از ایران در فستیوال بین المللی تهران شرکت داده خواهند شد تاکنون به معرض نمایش گذاشته نشده است و عموما جدید است. کارگردانان و فیلم سازان معروفی ازقبیل کیمیایی، مهرجویی، تقوایی فیلم های جدید خود را  به فستیوال معرفی کرده اند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما