شناسهٔ خبر: 65239013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان:

۹۷ نقطه پرخطر در جاده‌های زنجان شناسایی و برطرف شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در چند سال گذشته ۹۷ نقطه شناسایی و رفع خطر شد، گفت: توسط دستگاه‌هایی مثل پلیس معیارهایی برای شناسایی نقاط پرحادثه تعیین و بر اساس آن هشت نقطه شناسایی شده است که از چهار نقطه اولویت‌دار در حال حاضر یک نقطه اصلاح شده است.

صاحب‌خبر -

‌جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در اداره کل راهداری استان، مناسب‌سازی راه‌های اصلی و فرعی از جمله بزرگراه و راه‌های روستایی است.

وی با اشاره به آسفالت بیش از چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان و وجود ۲۰۰ کیلومتر آزادراه اضافه کرد: در مورد ساماندهی آزادراه زنجان-قزوین تلاش شد بخشی از خرابی‌های سطح جاده و آسفالت ترمیم شود و در حال حاضر رضایت نسبی حاصل شده است و کار در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اضافه کرد: علاوه بر این در سال جاری ۱۵۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی آسفالت شده است که این رقم دو برابر سال گذشته است و با توجه به مشکلات اقتصادی حجم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

قزوینیان با اشاره به اینکه مطالعات دقیقی توسط مشاوران برای شناسایی نقاط پر تصادف و بهسازی آن‌ها انجام و ممیزی جاده‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: محورهای پرتصادف از جمله محور ترانزیت زنجان-میانه و ابهر-قیدار مطالعه شده است و دلایل شناسایی و ساماندهی آن اولویت‌بندی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در چند سال گذشته ۹۷ نقطه شناسایی و رفع خطر شد، اضافه کرد: توسط دستگاه‌هایی مثل پلیس معیارهایی برای شناسایی نقاط پرحادثه تعیین و بر اساس آن هشت نقطه شناسایی شده است که از چهار نقطه اولویت‌دار در حال حاضر یک نقطه اصلاح شده است.

وی راه را یکی از ارکان مهم زیرساختی و توسعه استان خواند و گفت: در دور سفر رئیس‌جمهور به زنجان بیشترین اعتبار معادل چهار هزار میلیارد تومان برای حوزه راه مصوب شد که بیش از هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد آن به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اختصاص دارد. 

نظر شما