شناسهٔ خبر: 65222803 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

جنگنده‌های آمریکا و انگلیس غرب یمن را بمباران کرده‌اند.

منابع خبری یمنی گزارش دادند که در ادامه حمایتهای غرب از رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس بار دیگر استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه خبری المسیره یمن بعد از ظهر امروز پنجشنبه خبر داد که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس بار دیگر به این کشور حمله کرده‌اند. این حمله، به منطقه «الحاج الاسفل» واقع در استان الحدیده (غرب یمن) صورت گرفته است.
این حملات در راستای حمایتهای آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. لندن و واشنگتن با پوشش تأمین امنیت دریای سرخ، دست به این حملات می‌زنند، ولی چون یمن به کشتیهای صهیونیستی اجازه عبور نمی‌دهد، شاهد این حملات به خاک خود است.
«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن هم روز گذشته گفت که عملیات‌های نظامی ارتش یمن صرفا کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار داده است.
وی خبر داد که طی ۱۳۱ روز گذشته ۱۴ کشتی آمریکایی، ۳ کشتی انگلیسی و ۱۷ کشتی اسرائیلی هدف حملات یمنی‌ها در حمایت از مردم غزه قرار گرفته‌اند.
سخنگوی دولت صنعاء تأکید کرد: «این آمریکاست که دریای سرخ را نظامی کرده و روند آزاد کشتیرانی را در حمایت از کشتیرانی اسرائیل تهدید می‌کند».
او گفت که اکنون هیچ کشتی اسرائیلی در دریای سرخ حضور ندارد و نیرو‌های مسلح یمن مدام در حال رصد آب‌های این منطقه هستند.
در آخرین مورد سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز دوشنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک کشتی آمریکایی به نام «Star Iris» را با چند موشک دریایی مناسب در دریای سرخ هدف حمله قرار داده است.
اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز بامداد سه‌شنبه گفت که گزارشی درباره حادثه امنیتی در ۷۴ کیلومتری جنوب بندر «المخا» در یمن دریافت کرده است.
این سازمان گفت که یک کشتی با دو موشک هدف حمله قرار گرفته و خساراتی به آن وارد شده است، اما خدمه کشتی سالم هستند./فارس

نظر شما