شناسهٔ خبر: 66421390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر امنیتی صهیونیست:ناتوانی اسرائیل در بازگرداندن آوارگان، پیروزی راهبردی حزب‌الله است

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر امنیتی و نظامی ارشد صهیونیست امروز (سه شنبه)، ناتوانی رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن بیش از ۷۰ هزار شهرک‌نشین آواره به شمال سرزمین‌های اشغالی را پیروزی راهبردی برای حزب‌الله لبنان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «العهدنیوز»، سرهنگ «کوبی ماروم» از افسران ارشد نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: رهبران سیاسی اسرائیل از ترس گسترش جنگ در شمال، هراس (از حزب الله لبنان) را انتخاب کردند و در مقابل این (گروه) ضعف نشان دادند.

این تحلیلگر مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به توان موشکی حزب الله لبنان، افزود: تهدید حزب الله فقط ارتش اسرائیل را با چالش مواجه نکرد بلکه در تصمیم گیری رهبران سیاسی نیز موثر بود.

سرهنگ ماروم، ایجاد هراس در میان اشغالگران ساکن شمال سرزمین های اشغالی را مهمترین دستاورد حزب الله لبنان عنوان کرد و نوشت: بعد از بیش از ۲۰۰ روز از جنگ (علیه غزه)، هنوز ۷۰ هزار شهرک نشین که ساکن این مناطق بوده اند، آواره هستند.

وی گفت: اسرائیل به مهمترین هدف خود یعنی ایجاد امنیت برای بازگشت آوارگان به شمال، شکست خورد و این یک پیروزی راهبردی برای حزب الله لبنان است.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان و دیگر گروه های مقاومت در یمن، سوریه، عراق و دیگر مناطق در حمایت از مقاومت فلسطین، از همان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی، این رژیم را درگیر جبهه های مختلف جنگ کردند.

با وجود حمایت حداکثری آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی، این رژیم بعد از ۲۰۷ روز جنایت علیه مردم فلسطین در غزه، به هیچ کدام از اهداف راهبردی خود دست نیافته است.

بر اساس گفته های کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی، نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

نظر شما