شناسهٔ خبر: 65216504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نهضت سدسازی در استان بوشهر ادامه دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با شروع عملیات اجرایی سد دهرود، تعداد کارگاه‌های فعال سدسازی استان بوشهر به ۹ طرح افزایش یافت تا افق روشنی پیش روی تامین منابع آب استان بوشهر قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

نهضت سدسازی در استان بوشهر ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ علی محمدی اظهار داشت: سد دهرود در بخش ارم شهرستان دشتستان ساخته می‌شود تا یکی از آسیب پذیرترین نقاط استان بوشهر از نظر منابع آب به شرایطی پایدار و قابل اتکا دست یابد.

وی افزود: دشت هرود-تنگ ارم با افت بیش از ۱۶ متری سطح ایستابی، در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار دارد و این امر باعث شده تا اشتغال، اقتصاد و زیست بوم منطقه تحت تاثیر زیادی قرار گیرد.

محمدی گفت: با توجه به تغییرات رژیم بارندگی و کمتر شدن دوره بارش، رواناب‌های حاصل از سیلاب‌های فصلی این منطقه بدون بهره برداری از دسترس خارج می‌شده و تامین آب شرب و کشاورزی دهرود ۴۵۵ کیلومتر مربع با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است.

وی عنوان کرد: با انجام مطالعات و بررسی شرایط منطقه، ظرفیت ساخت یک سد مخزنی در یکی از حوزه‌های داخلی شناسایی شده و در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

محمدی اظهار داشت: سد دهرود با حجم مخزن ۱۱ میلیون مترمکعب، از نوع بتنی است و در حوزه آبریزی به وسعت ۴۵۵ کیلومتر مربع ساخته می‌شود.

وی افزود: ارتفاع سد دهرود ۲۶ متر و طول تاج آن ۳۶۰ متر است و با توجه به جمعیت منطقه پیرامونی، تامین آب شرب روستا‌های مجاور از طریق این سد امکان پذیر خواهد شد.

محمدی گفت: احیاء و رونق مجدد کشاورزی و مشاغل وابسته به آن، توسعه کشاورزی صنعتی در قالب گلخانه ها، ایجاد صنایع کوچک و در نهایت بهبود شرایط اقتصادی منطقه از جمله اهداف ساخت این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: برآورد اولیه اعتبار این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به عملیات تکمیلی و زیرساخت‌های ضروری در طول دوره ساخت و بهره برداری، اعتبار مورد نیاز طرح حدود ۵۵۰ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

نظر شما