شناسهٔ خبر: 66938143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یک سد در استان بوشهر به نام سد شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شد

در جلسه‌ای با حضور استاندار بوشهر، سد باغان به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر، به نام شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شد.

صاحب‌خبر -

یک سد در استان بوشهر به نام سد شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: این سد با دستور رییس جمهور فقید، شهید آیت‌الله رئیسی در سفر استانی به بوشهر و پس از هشت سال از شروع عملیات اجرایی به مرحله آبگیری رسید.

علی محمدی گفت: سد باغان از نوع بتنی غلتکی است و تامین آب آشامیدنی و صنعت در شهرستان جم و تامین آب کشاورزی در شهرستان دشتی را بر عهده دارد.

وی افزود: حجم مخزن سد باغان ۳۲ میلیون مترمکعب است و با ارتقاع ۵۶ متر، نقش مهمی در مهار سیلاب‌های مخرب رودخانه باغان دارد.

محمدی با اشاره به آبگیری سد باغان در سامانه‌های بارشی سال آبی جاری گفت:در اولین مواجه سد باغان با سیلاب پس از شروع دوره آبگیری، حجم آب ذخیره شده در مخزن این سد به ۷ میلیون مترمکعب رسیده است تا دسترسی به ظرفیت مناسبی از آب جهت بهره‌برداران این سد امکان پذیر باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری در سد باغان از طریق فاینانس خارجی به میزان ۳۳۳ میلیون یوان و اعتبارات ملی به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان است.

نظر شما