شناسهٔ خبر: 65198783 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

رصد چاه‌های فاقد کنتور برق برای صیانت از آب‌های زیر زمینی/ برداشت بیش از پروانه بهره‌برداری جریمه دارد

علی پرند افشار

مدیر منابع آب شهرستان ملایر با بیان اینکه از ابتدای امسال ۵۲ حلقه چاه مجاز به کنتور هوشمند مجهز شده است، گفت: چاه‌های فاقد کنتور برق مصرفی جهت استحصال آب از منابع آب زیرزمینی رصد و در صورت برداشت آب بیش از پروانه بهره‌برداری، جریمه و برق چاه نیز قطع خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "مهدی تاج آبادی" در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملایر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان مسدود شده که با صرفه‌جویی بیش از ۸۹۱ هزار مترمکعب آب منابع آب زیرزمینی همراه شده است.
وی وضعیت ذخیره سد کلان ملایر را  ۳۱ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: به‌طور متوسط ۴۲۰ لیتر در ثانیه آب از سد کلان ملایر پس از تصفیه در تصفیه‌خانه این سد وارد شبکه آب شرب شهرستان ملایر می‌شود.
مدیر منابع آب شهرستان ملایر ادامه داد: با وجود چهار سال خشکسالی متوالی در این استان هیچگونه خللی در تامین آب شرب شهرستان ایجاد نشده و همواره آب سالم و پایدار را به شهروندان شهرستان ملایر تحویل داده‌ایم.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۵۲ حلقه چاه مجاز به کنتور هوشمند مجهز شده است و انتظار می رود تا پایان سال ۴۰ حلقه دیگر به این تعداد اضافه شود.
تاج آبادی گفت:  چاه‌های فاقد کنتور برق مصرفی جهت استحصال آب از منابع آب زیرزمینی رصد و در صورت برداشت آب بیش از پروانه بهره‌برداری، جریمه و برق چاه نیز قطع خواهد شد.
مدیر منابع آب شهرستان ملایر تصریح کرد: با مدیریت توامان آب و برق حتی بدون کنتور هوشمند آب نیز امکان کنترل میزان برداشت آب از منابع زیرزمینی میسر شده و اجرای این مهم در دستور کار منابع آب شهرستان قرار گرفته است.
وی افزود: تا پایان سال چاه‌های صنعتی باید به کنتور هوشمند مجهز شوند و بعد از این مدت خدماتی به صاحبان چاه‌های کشاورزی ارائه نخواهد شد.
تاج آبادی با بیان اینکه با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیر مجاز و نصب کنتور یکی از راهکارهای تعادل بخشی منابع آبی در شهرستان است، ابراز داشت: باید کشت محصولات کم آب‌بر در اولویت محصولات کشاورزی استان قرار گیرد و صرفه‌جویی در مصرف آب در تمام بخش‌ها سرلوحه تمام کارهایمان قرار گیرد.

نظر شما