شناسهٔ خبر: 65195346 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخشش مقاله‌های علمی ایران در خارج از کشور

مجله دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر AUT Journal of Mathematics and Computing موفق به نمایه در پایگاه اطلاعاتی بین‌المللی انگلیسی زبان DOAJ شد.

صاحب‌خبر -

****خبر( درخشش مقاله‌های علمی ایران در خارج از کشور  ) را اصلاح کردم و مطلب اضافه کردم برای عموم و به خصوص قشر دانشجو/ چون این میز بیشتر اختصاصی اخبار دانشجویی برای این قشر است ////تکراری نفرستادمدرخشش مقاله‌های علمی ایران در خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ مجله دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر AUT Journal of Mathematics and Computing علاوه بر نمایه در پایگاه اطلاعاتی بین‌المللی و انگلیسی زبان DOAJ موفق به کسب رتبه الف Q ۱ در سامانه ارزشیابی مجلات وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شد.

تمامی مقالات ارسالی به این مجله به زبان انگلیسی است که پس از داوری مقالات توسط متخصصان این رشته و در صورت تایید از نظر کیفیت ارائه، نوآوری، روشنی مطالب و تناسب آن با اهداف مجله به چاپ می‌رسند.

از دیگر اهداف این مجله تلاش برای ارتقای پیشرفت‌های علمی و ایجاد فرصت برای پژوهشگران برای طرح ایده‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود است. انتشار به موقع و به صورت دسترسی آزاد از اهداف مهم دیگر این مجله محسوب می‌شود.

گفتنی است، پایگاه اطلاعاتی بین‌المللی انگلیسی زبان DOAJ  با ۳۰۰ مجله دسترسی آزاد راه‌اندازی شد. امروزه این پایگاه داده در برگیرنده ۱۲۰۰۰ مجله دسترسی آزاد در همه حوزه‌های علمی شامل علوم، تکنولوژی، پزشکی، علوم اجتماعی و انسانی است.

ماموریت اصلی این پایگاه افزایش رویت پذیری، شهرت، استفاده بیشتر از مجلات دسترسی آزاد بدون محدودیت‌های جغرافیایی و زبانی است.

نظر شما