شناسهٔ خبر: 65170461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یکصد و سی امین روز جنگ غزه؛

عملیات گردان‌های المجاهدین علیه نظامیان رژیم صهیونیستی

«اسامه حمدان»، از رهبران حماس، گفت: دو اسیری که صهیونیست‌ها مدعی آزاد کردن آن هستند در دست حماس نبودند، بلکه بدست یک خانواده غیر نظامی اسیر بودند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش کانال تلگرامی جنبش فلسطینی «المجاهدین»، گردان‌های المجاهدین اعلام کرد: در نبرد (با دشمن صهیونیستی)، ماموریت‌های نظامی زیر را انجام داده ایم:

- هلاکت و زخمی کردن یک گروه از نظامیان صهیونیست در بمب گذاری و انفجار خانه‌ای در محله الصبره که نظامیان یادشده در آن تجمع کرده بودند.

- موشک باران العین الثالثه در جنوب نوار غزه

- موشک باران شهرک‌های صهیونیست نشین جنوب نوار غزه با همکاری گردان‌های مقاومت ملی

- انهدام یک دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف منطقه الجامعات با گلوله آرپی جی.

- منفجر کردن یک نفربر صهیونیست‌ها با راکت تاندوم در اطراف منطقه صنعتی غزه.

 

ابوعبیده: کشته شدن سه اسیر صهیونیست در حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری صفا، ابوعبیده، سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه دوشنبه از کشته شدن سه اسیر اسرائیلی که قسام روز گذشته اعلام کرده بود در حملات هوایی اسرائیل زخمی شده اند، خبر داد.

ابوعبیده گفت: گردان های قسام کشته شدن سه تن از هشت اسیر صهیونیستی که دیروز اعلام کردیم در حملات وحشیانه صهیونیست ها به نوار غزه به شدت مجروح شده اند، اعلام می کند.

وی افزود: اسامی و عکس های کشته شدگان تا مشخص شدن سرنوشت بقیه مجروحان، در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

قسام روز یکشنبه از کشته شدن دو اسیر صهیونیست و زخمی شدن شدید چند اسیر دیگر خبر داد و اشغالگران اسرائیلی را مسئول کامل جان مجروحان در سایه ادامه بمباران و تجاوزات دانست.

قسام تأکید کرد: شرایط اسیران مجروح با توجه به نبود امکان ارائه درمان مناسب برای آنها، درحال وخیم تر شدن است.

 

دو اسیر صهیونیست در ازای دو میلیون دلار و با میانجیگری یک انگلیسی آزاد شدند
جمال ریان گوینده شبکه الجزیره در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مشخص شد خانواده‌ای که دو اسیر اسرائیلی را در رفح در اختیار داشت هر یک از آنها را در ازای دریافت یک میلیون دلار و از طریق یک واسطه انگلیسی فروخته است. مشخص شد «اسرائیل» از زمان تاسیس تاکنون، بزرگ‌ترین دروغ بوده است و تازه‌ترین دروغش هم آزادسازی دو اسیر در عملیات کماندویی به ارزش دو میلیون دلار است.

عملیات گردان‌های المجاهدین علیه نظامیان رژیم صهیونیستی

 

رسانه‌های صهیونیستی: بدون آتش بس در غزه، حملات حزب الله متوقف نخواهد شد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: بدون آتش بس در غزه، حزب الله نیز حملات به شمال اسرائیل را متوقف نخواهد کرد.

این رسانه‌های افزودند: (سید حسن) نصرالله از ۷ اکتبر تاکنون با گفتار و عمل بر ارتباط بین تحولات در لبنان و غزه تأکید کرده است و قطعا اکنون معادله را تغییر نخواهد داد.

 

زخمی شدن ۱۵ نظامی صهیونیست در غزه در چند ساعت اخیر
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم، در نبرد‌های چند ساعت اخیر در محور‌های مختلف نوار غزه ۱۵ نظامی اشغالگر زخمی شدند که حال دو نفر آنها وخیم است.

 

چین جنایات رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: از نزدیک تحولات رفح را پیگری می‌کنیم و با حملات علیه غیرنظامیان که مغایر با قوانین بین المللی است، مخالفیم و آن را محکوم می‌کنیم. از اسرائیل می‌خواهیم عملیات نظامی در غزه را در سریع‌ترین زمان ممکن متوقف و از هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کند.

وزارت خارجه چین همچنین از اسرائیل خواست از رقم زدن فاجعه انسانی ویرانگرتر در شهر رفح اجتناب کند.

 

حمله موشکی حزب الله به شهرک صهیونیست نشین مرگلیوت
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان شهرک شهیونیست نشین مرگلیوت در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را با دو موشک ضد زره هدف قرار داد و خسارت‌هایی به آن وارد کرد.

 

تصاویر جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات با پنج شهید
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه مسکونی خانواده درویش در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه پنج عضو این خانواده به شهادت رسیدند.

<div id="video-display-embed-code_10793020"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4152457/10793020?width=600&height=350"></script></div>

در تصاویر دیده می‌شود که پیکر یک کودک شهید و پدر و مادر او از زیر آوار خارج می‌شوند.

تلاش نیرو‌های مردمی و امدادگران برای بیرون کشیدن پیکر شهدا و مجروحان از زیر آوار ادامه دارد و احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

 

حجم تخریب بندر غزه به دست نظامیان صهیونیست
خبرگزاری فلسطینی شهاب در کانال تلگرامی خود گزارش داد: این تصاویر مربوط به ویرانی‌هایی است که بر اثر تجاوزات نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بندر غزه وارد شد. یکی از شهروندان فلسطینی با تصویربرداری از حجم تخریب‌های ایجاد شده گفت: بندر غزه پس از مرحله دوم یورش نظامیان صهیونیست به آن تخریب شد و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر این ویرانی‌ها را در بندر به بار آوردند و قایق‌هایی را هم که مشاهده می‌کنید نظامیان صهیونیست در سواحل بندر غرق کردند.

<div id="video-display-embed-code_10792769"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4152457/10792769?width=600&height=350"></script></div>

 

حسن فضل الله: آتش بس در جنوب لبنان پیش از توقف حملات صهیوینست‌ها به غزه بررسی نخواهد شد
کانال تلگرامی خبرگزاری سمانیوز نوشت: حسن فضل الله عضو ارشد حزب الله لبنان در پاسخ به پیشنهاد‌های فرانسه برای پایان دادن به جنگ بین اشغالگران و حزب الله و دستیابی به آتش بس در مرز‌ها گفت: تا پیش از توقف حملات اسرائیل به غزه T هیچ موضوعی درباره جنوب لبنان بررسی نخواهد شد.

 

افزایش شمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در نبرد طوفان الاقصی به ۵۶۹ نفر
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، با کشته شدن سه نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در نبرد‌های مناطق جنوبی نوار غزه، شمار نظامیان کشته شده این رژیم از ابتدای نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تا کنون به ۵۶۹ نفر رسید.

 

هلاکت یک افسر و دو نظامی صهیونیست در نبرد‌های چند ساعت گذشته جنوب غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از کشته شدن یک افسر و دو نظامی این رژیم در نبرد‌های چند ساعت گذشته در محور‌های جنوبی نوار غزه خبر داد و در بیانیه‌ای افزود نظامیان کشته شده به ترتیب سرهنگ دوم (ذخیره) نتانئیل یعقوب الکوبی ۳۶ ساله فرمانده گردان ۶۳۰ ذخیره، سرگرد (ذخیره) یائیر کوهن ۳۰ ساله جانشین فرمانده یکی از تیپ‌های گردان ۶۳۰ و سرگرد (ذخیره) زیو چن ۲۷ ساله یکی از سربازان این گردان بودند.

عملیات گردان‌های المجاهدین علیه نظامیان رژیم صهیونیستی

 

محمد البرادعی بر ضرورت سفر یک هیئت عربی به رفح تاکید کرد
«محمد البرادعی»، سیاستمدار مصری و مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت: ظرف چهار ماه گذشته، تقریباً هر روز یک مقام غربی برای ابراز همبستگی با اسرائیل و ارائه حمایت‌های لازم به اسرائیل سفر می‌کند که در این مدت جز وزیر مشاور در امور خارجه قطر، هیچ مقام عربی برای آگاهی از اوضاع و جزئیات زندگی فاجعه بار فلسطینی‌ها در نوار غزه به این منطقه سفر نکرده است.

برای یادآوری باید گفت این سرزمین، یک سرزمین عربی اشغال شده است و مردم آن، ملت عربی هستند که روزانه حق آنها در زندگی از طریق جنایت‌های جنگی و جنایت‌های غیر انسانی نقض می‌شود. آیا از نظر اخلاقی، انسانی و سیاسی نباید بر سفر یک هیئت عربی به رفح اصرار کنیم یا اینکه مجوزی برای اینکار «از کشور اشغالگر» بگیریم؟ آیا به این حد از ناتوانی رسیده ایم؟

عملیات گردان‌های المجاهدین علیه نظامیان رژیم صهیونیستی

 

مسکو از محمود عباس خواست به روسیه سفر کند
به گزارش شبکه تلویزیونی «العربیه»، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که مسکو از «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دعوت کرده است به روسیه سفر کند.

 

حمله هوایی شدید اسرائیل به شمال شهر رفح
به گزارش شبکه تلویزیونی «العربیه»، خبرنگار این شبکه اعلام کرد که بخش‌های شمالی شهر «رفح» در جنوب نوار غزه بامداد روز سه شنبه هدف حمله هوایی شدید ارتش اسرائیل قرار گرفت.

 

نظامیان اشغالگر با یورش به شهر و اردوگاه جنین با جوانان فلسطینی درگیر شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره عربی»، نظامیان اشغالگر بامداد روز سه شنبه از چند محور به شهر جنین و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری رود اردن یورش بردند.

<div id="video-display-embed-code_10792233"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4152457/10792233?width=600&height=350"></script></div>

همزمان «خبرگزاری رسمی فلسطین» اعلام کرد که نظامیان اشغالگر به شهر و اردوگاه جنین یورش بردند و با جوانان فلسطینی درگیر شدند.

نظامیان اشغالگر پس از یورش به شهر و اردوگاه جنین، ویران کردن زیرساخت‌ها در این بخش‌ها را آغاز کردند.

 

لحظه انفجار مین در مسیر خودروی نظامی ارتش صهیونیستی
کانال تلگرامی «مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، تصویری از لحظه انفجار مین در مسیر حرکت خودروی نظامی (ارتش) رژیم صهیونیستی در یورش نظامیان این رژیم به شهر و اردوگاه جنین منتشر کرد.

<div id="video-display-embed-code_10792207"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4152457/10792207?width=600&height=350"></script></div>

 

روسای موساد و شاباک با رئیس سیا در قاهره دیدار می‌کنند
به گزارش شبکه «المیادین»، وبسایت خبری و عبری زبان «والا» به نقل از یک مقام مسئول اسرائیلی اعلام کرد که «رونین بار» و «دیوید بارنیا»، روسای موساد و شاباک، به همراه ژنرال احتیاط «نیتسان ألون»، (روز سه شنبه) با «ویلیام برنز»، رئیس سی آی ای، در قاهره، پایتخت مصر، دیدار می‌کنند.

 

حماس: دو اسیر ادعایی صهیونیست‌ها در دست غیر نظامیان بودند
به گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره عربی»، «اسامه حمدان»، از رهبران حماس، گفت: گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که دو اسیری که صهیونیست‌ها مدعی اند آزاد کرده اند، در دست حماس نبوده اند، بلکه در دست یک خانواده غیر نظامی بوده اند.
مقاومت اطلاعات تکمیلی را ابلاغ خواهد کرد.

 

عکسی از دست نوشته شهید فلسطینی
کانال تلگرامی «جنین پست» عکسی از دست نوشته یک شهید فلسطینی منتشر کرد.
در این دست نوشته آمده است: «هر کس ساکن این زمین باشد و به شهادت نرسد، زیان کرده است».

عملیات گردان‌های المجاهدین علیه نظامیان رژیم صهیونیستی

نظر شما