شناسهٔ خبر: 65161164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخلفات انتخاباتی زیر ذره بین ناظران

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مازندران گفت: ۷ هزار ناظر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مازندران فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام موسوی دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مازندران با اشاره به خلق حماسه ملت ایران در یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: امیدواریم این حماسه در روز یازدهم اسفندماه هم به وقوع بپیوندد و شاهد مشارکت مردم در صحنه انتخابات باشیم.

او افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری بیان شد باید رفتار و عملکرد ما در برگزاری انتخابات (آنچه مربوط به مسئولان برگزاری انتخابات است و آنچه که مربوط به نامزد‌های انتخابات مجلس می‌باشد) بر مبنای مشی جمهوری اسلامی ایران باشد.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مازندران به تشکیل کارگروه هایی در بدنه دستگاه قضایی برای نظارت بر تخلفات انتخاباتی اشاره و بیان کرد: این کارگروه ها به عنوان دیدبانان پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که حدود ۷ هزار نفر می‌شوند، در سطح استان عملکرد کسانی که خود را به عنوان نامزد معرفی کرده و احیانا برخلاف قوانین انتخابات رفتار می‌کنند رصد می کنند.

حجت الاسلام موسوی گفت: تشکیل جلسات خانگی و یا دفاتری که تحت عنوان ارتباطات مردمی و یا با عناوین دیگر در حال رقم خوردن است طبق قانون جرم محسوب شده و با خاطیان برخورد خواهد شد.

او افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در شان مردم نیست وعده‌های انتخاباتی است که برخی نامزد‌ها مطرح می‌کنند که هم امکان اجرایش فراهم نیست و هم از جهت قانونی هم جرم محسوب می شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مازندران گفت: شاهد و ناظر این هستیم بسته‌های معیشتی تحت عنوان کمک به روستا و خدمات دهی توسط برخی کاندیدا‌ها مشاهده شده که این خلاف است و برخورد قانونی خواهد شد و هم در قانون مجازات اسلامی و هم در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شده است.

<div id="video-display-embed-code_10790728"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4152018/10790728?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما