آیتیمن- به گفته مدیر اجرایی سیاستهای شرکت، برای این منظور از مجموعه ای از نشانگرهای نامرئی استفاده میشود که داخل فایلها تعبیه شدهاند.
نیک کلگ مدیر امور جهانی متا در یک پست وبلاگی نوشت: متا هر محتوای پست شده در فیس بوک، اینستاگرام و تردز را که نشانگر داشته باشد، برچسب میزند تا به کاربران درباره تصاویر هشدار دهد زیرا در بسیاری از موارد تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی شبیه عکسهای واقعی هستند.
البته این شرکت هم اکنون هرگونه محتوای تولید شده با ابزارهای هوش مصنوعی خود را برچسب میزند. هنگامیکه سیستمهای جدید راهاندازی شوند، متا همین اقدام را برای تصاویری انجام میدهد که با ابزارهای هوش مصنوعی شرکتهای اوپن ای آی، مایکروسافت، ادوبی، مید جورنی، شاتراستاک و گوگل ساخته شدهاند.
این بیانیه چشم اندازی به سیستم نوظهور استانداردهای فناوری شرکتها دارد که هدف آن کاهش خطرهای همراه با فناوریهای هوش مصنوعی است.
به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلگ به زمان دقیق ارائه این برچسب اشاره نکرده و تاکید کرده چند انتخابات مهم در سراسر جهان در حال انجام است. در بخشی از پست وبلاگی او آمده است: تمایز بین محتوای ساخت انسان و هوش مصنوعی در حال از بین رفتن است و مردم میخواهند بدانند مرزهای این دو در کجا قرار گرفتهاند.
مرجع : مهر