شناسهٔ خبر: 69755726 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

به همت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت:

مجهز شدن ایستگاه‌های خطوط ۳ و ۴ متروی تهران به سیستم اعلام عمومی خودکار

سرپرست معاونت مهندسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: فاز اول به‌روزرسانی سیستم‌های اعلام عمومی خودکار، در ۶۰ رام قطار و تمامی ایستگاه‌های خطوط ۳ و ۴ انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، حجت اله قائد رحمتی با اشاره به اینکه سیستم اعلام عمومی چند وظیفه برعهده دارد که برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و همچنین ارتباط بین راهبر کابین اصلی و کمکی از جمله آنهاست، افزود: با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، اقدام به نصب سیستم جدید فرستنده خودکار در تمامی ایستگاه‌های خطوط ۳ و ۴ و ۵۳ رام قطار در این خطوط شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷ رام قطار دیگر نیز برای سایر خطوط متروی تهران به سیستم اعلام عمومی خودکار مجهز شده‌اند، گفت: PA یا سیستم اعلام عمومی چند وظیفه برعهده دارد که یکی از آنها اعلام نام ایستگاه‌ها است که با نصب فرستنده در خطوط ۳ و ۴ دیگر به‌طور خودکار نام ایستگاه‌ها اعلام خواهد شد.

قائد رحمتی تصریح کرد: برقراری ارتباط بین راهبر و مسافر و بالعکس و همچنین کیفیت ارتباط راهبر اصلی و کمکی نیز با نصب این تجهیزات ارتقاء یافته است.مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی سیستم‌های PA قطارها برای ارتباط راهبر با مسافران و بالعکس فعال هستند.وی با بیان اینکه خرابی دستگاه پیچ نام ایستگاه‌ها در داخل برخی واگن‌ها موجب نارضایتی شهروندان و مسافران شده بود، افزود: به‌خاطر خارجی بودن این تکنولوژی، در تهیه و تأمین برخی قطعات با سختی‌هایی مواجه بودیم که موجب شد در جهت بومی‌سازی این سیستم گام برداریم.

سرپرست معاونت مهندسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در سیستم‌های قدیمی برخی از قطعات کلاً موجود نبود و یا نیاز به صرف مبالغ بالایی برای به‌روزرسانی با نمونه‌های خارجی داشت، تصریح کرد: با استفاده از توان و تخصص داخلی توانستیم این کار را با صرف هزینه‌های کمتری انجام دهیم.

قائد رحمتی خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری یک سیستم داخلی که توسط یک شرکت دانش‌بنیان ساخته شده است، این سیستم بومی‌سازی شد. بعد از مراحل مختلف ارزیابی و تست با توجه به عملکرد مناسبی که داشت در فاز اول در خطوط ۳ و ۴ اجرا و به‌مرور در سایر خطوط نیز انجام خواهد شد.

وی همچنین از رفع نقص تابلو روان نمایشگرهای نشان‌دهنده نام ایستگاه که در داخل واگن قرار دارند، خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی تابلو روان‌ها بدون نقص فعال هستند.

انتهای پیام/