شناسهٔ خبر: 65132336 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون هنر و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

اجرای عدالت فرهنگی زمینه ساز شناسایی استعدادهای درخشان در حوزه فرهنگ و هنر شده است

صاحب‌خبر -

علی محرمی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آذربایجان شرقی و تجلیل از مقام هنری اساتید هنرهای تجسمی استان، عدالت فرهنگی را یکی از شعارهای اساسی دولت دانسته و گفت: در راستای تحقق این شعار، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته و اجرا شده است که  باعث شناسایی استعدادهای درخشان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری در مناطق کم برخوردار و مرزی  استان شده است.

وی، آموزش رایگان هنر  و آماده سازی و افتتاح زیرساخت های هنری در نقاط مختلف استان را از جمله این برنامه ها عنوان کرده و گفت: در مناطقی همچون چاراویماق، هشترود، هریس، خداآفرین ، ورزقان و هوراند برنامه آموزش هنر به صورت رایگان برگزار شد و خوشبختانه موجب شناسایی   ظرفیت ، پتانسیل و توانمندی های کم نظیر نیروی انسانی هنری خلاق در این مناطق شده و زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار در عرصه مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده است.

محرمی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از زیرساخت های هنری در نقاط مختلف استان در طول سال جاری گفت: در چاراویماق به عنوان یکی از مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان، شاهد افتتاح اولین سینمای ثابت بودیم که اقدامی موثری برای استفاده آحاد مردم این منطقه از آخرین تولیدات سینمایی کشور می باشد .

وی ادامه داد:  امسال 52 کلان برنامه فرهنگی و هنری به موسسات  و انجمن های مختلف فرهنگی و هنری  واگذار شده است و با تحقق این مهم  که در راستای شعار عدالت فرهنگی دولت بوده شاهد برگزای جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در نقاط مختلف استان بودیم.

وی افزود : حمایت از تولید آثار فرهنگی و هنری در موضوعات تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب  و ....نیز از دیگر برنامه های اداره کل در سال ۱۴۰۲ می باشد که با  ساخت فیلم های مستند، داستانی و انیمیشن و آثار نمایشی  و تولید آثار تجسمی  جامه عمل به خود پوشیده است .

دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آذربایجان شرقی با اشاره به کلان برنامه های هنری استان همزمان با دهه فجر گفت: برنامه اول جشنواره هنرهای تجسمی بود که با حضور 26 هنرمند و در 10 رشته هنری در استان برگزار شد که امروز شاهد مراسم اختتامیه آن هستیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در خصوص درخشش آذربایجان شرقی در حوزه فیلم و تئاتر جشنواره فجر گفت: حضور فیلم آپاراتچی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، شور عاشقی به کارگردانی داریوش یاری و فیلم پروین با مضمونی در خصوص یکی از مفاخر نامی و مطرح آذربایجان( پروین اعتصامی) در جشنواره فیلم فجر برای این استانی افتخاری دیگر بود.

محرمی ادامه داد: همچنین در حوزه تئاتر نیز شش اثر از هنرمندان استان به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند که در نوع خود کم سابقه می باشد.

وی از برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان خبر داد و گفت: 57 گروه موسیقی برای اولین بار در طول پنج روز و در 14 شهرستان استان اجرا خواهند داشت.

نظر شما