شناسهٔ خبر: 65128006 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزارت خارجه اردن از شورای امنیت خواست مسئولیت های خود را برای جلوگیری از وخامت اوضاع در رفح به عهده بگیرد

صاحب‌خبر -
وزارت خارجه اردن از شورای امنیت خواست مسئولیت های خود را برای جلوگیری از وخامت اوضاع در رفح به عهده بگیرد
خبرگزاری آریا-وزارت خارجه اردن روز شنبه نسبت به آنچه که به عنوان خطر عملیات نظامی در رفح که تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی را در خود جای داده است، هشدار داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛وزارت خارجه اردن بر لزوم پذیرفتن مسئولیت های شورای امنیت برای جلوگیری از وخامت خطرناک و برقراری آتش بس فوری تاکید کرد.

وزارت امور خارجه عربستان روز شنبه نسبت به عواقب جدی حمله به رفح و هدف قرار دادن آن هشدار داد و مجددا خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که تداوم نقض قوانین بین‌المللی ضرورت تشکیل شورای امنیت برای جلوگیری از فاجعه‌آوری اسرائیل را تایید می‌کند.

واکنش‌ها در خصوص احتمال تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر رفح ادامه یافت و پزشکان بدون مرز اعلام کردند که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و جابه‌جایی‌های اجباری مکرر مردم را به سمت رفح سوق داد و بدون گزینه‌ گرفتار شدند.

این سازمان توضیح داد که بیش از یک میلیون نفر در رفح با تشدید شدید تنش مواجه هستند و بسیاری از آنها در چادرها و پناهگاه های موقت زندگی می کنند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) نیز نسبت به عواقب حمله اسرائیل به استان رفح هشدار داد و در نظر گرفت که حمله نظامی در چنین منطقه پرجمعیتی ممکن است در نهایت منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم بی گناه شود. .

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که نمی داند "چنین عملیات بسیار خطرناک" چقدر طول می کشد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل UNRWA گفت: "در رفح احساس اضطراب و وحشت فزاینده ای وجود دارد... زیرا مردم مطلقاً نمی دانند کجا باید بروند."
دفتر نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو روز جمعه اعلام کرد که از ارتش خواسته شده تا طرحی برای «تخلیه ساکنان و نابودی» چهار گردان حماس که به گفته آن‌ها در رفح مستقر هستند، تهیه کند.

وی در بیانیه‌ای افزود: تا زمانی که این واحدها باقی بمانند، اسرائیل نمی‌تواند به هدف خود برای از بین بردن شبه‌نظامیان حماس دست یابد.

امروز شنبه 10 فوریه جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نسبت به کشتارهای رفح هشدار داد و واشینگتن را مسئول عواقب آن دانست.

حماس در بیانیه ای که توسط رسانه ها منتشر شد، هشدار داد که اشغالگران در رفح قتل‌عام خواهند کرد، جایی که بیش از 1.4 میلیون فلسطینی در شرایط سخت بشردوستانه آواره شده اند.

حماس گفت که موضع دولت آمریکا مبنی بر عدم حمایت از حمله به رفح، مسئولیت کامل عواقب آن را سلب نمی کند.

در شهر رفح، آخرین پناهگاه آوارگان پس از اشغال غزه، هواپیماهای اشغالگر به بمباران منازل مسکونی ادامه دادند که منجر به شهادت 25 فلسطینی شد.

بمباران رژیم صهیونیستی از شب گذشته مرکز و شمال رفح را هدف قرار داده و اشغالگران نیز به خانه ای در محله النصر در شمال این شهر یورش بردند که منجر به شهادت 11 فلسطینی شد.

بمباران رفح مصادف است با موافقت ارتش اشغالگر اسرائیل برای عملیات نظامی در آنجا و روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که مقدمات عملیات در رفح از هفته ها قبل آغاز شده است و ارتش قبلاً طرحی را تصویب کرده است که شامل لزوم تخلیه آوارگان است.

به نوبه خود، شرکت پخش رسمی اسرائیل اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح پس از تکمیل "تخلیه گسترده" غیرنظامیان از شهر و حومه آن آغاز خواهد شد.

تجاوز مستمر به نوار غزه در محاصره غزه، در بحبوحه بحران انسانی فزاینده در نوار غزه با کمبود کمک‌های بشردوستانه و دشواری اجازه ورود به این نوار، منجر به کشته شدن 27947 فلسطینی و مجروح شدن 67459 فلسطینی از 7 اکتبر شده است.

نظر شما