شناسهٔ خبر: 65128455 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پزشکان بدون مرز: بیش از یک میلیون نفر در رفح با تنش شدید مواجه هستند

صاحب‌خبر -
پزشکان بدون مرز: بیش از یک میلیون نفر در رفح با  تنش شدید مواجه هستند

خبرگزاری آریا-اکنش‌ها در خصوص احتمال تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر رفح ادامه یافت و پزشکان بدون مرز اعلام کردند که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و جابه‌جایی‌های اجباری مکرر مردم را به سمت رفح سوق داد و بدون گزینه‌ها گرفتار شدند.

به گزارش سرویس بین الملل آریا ؛این سازمان توضیح داد که بیش از یک میلیون نفر در رفح با تشدید شدید تنش مواجه هستند و بسیاری از آنها در چادرها و پناهگاه های موقت زندگی می کنند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) نیز نسبت به عواقب حمله اسرائیل به استان رفح هشدار داده و در نظر گرفته است که حمله نظامی در چنین منطقه پرجمعیتی ممکن است در نهایت منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه شود.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که نمی داند "چنین عملیات بسیار خطرناک" چقدر طول می کشد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل UNRWA گفت: "در رفح احساس اضطراب و وحشت فزاینده ای وجود دارد... زیرا مردم مطلقاً نمی دانند کجا باید بروند."
دفتر نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو روز جمعه اعلام کرد که از ارتش خواسته شده تا طرحی برای «تخلیه ساکنان و نابودی» چهار گردان حماس که به گفته آن‌ها در رفح مستقر هستند، تهیه کند.

وی در بیانیه‌ای افزود: تا زمانی که این واحدها باقی بمانند، اسرائیل نمی‌تواند به هدف خود برای از بین بردن شبه‌نظامیان حماس دست یابد.

امروز شنبه 10 فوریه جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نسبت به کشتارهای رفح هشدار داد و واشنگتن را مسئول عواقب آن دانست.

نظر شما