شناسهٔ خبر: 65091285 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر علوم:

دانشگاه خوارزمی در آینده مورد توجه ویژه سرمایه گذاری قرار خواهد گرفت

زلفی گل گفت: فضای پردیس دانشگاهی خوارزمی در آینده به دلیل نزدیکی به پایتخت مورد توجه ویژه سرمایه گذاری قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت خوابگاه یک هزار واحدی متاهلین و نخبگان دانشگاه خوارزمی که در پردیس دانشگاهی کرج این دانشگاه برگزار شد،گفت: فضای فیزیکی دانشگاه خوارزمی واحد البرز امکان رشد و توسعه در بخش‌های مختلف را در این مجموعه علمی فراهم کرده و یک ظرفیت عظیمی برای استان البرز است.

وی با بیان اینکه استان البرز به ایران کوچک معروف است، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این استان این دانشگاه هم باید در شان ایران باشد و خوشبختانه عرصه‌ای که در این دانشگاه وجود دارد زمینه توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف را مهیا کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این دانشگاه دور از انتظار نیست که به زودی این مجموعه علمی به شهرک دانشگاهی که در شان ایران کوچک باشد تبدیل شود.

وی افزود: از این دانشگاه انتظار می‌رود با وجود دانشجویانی از قومیت‌های مختلف شرایطی ایجاد کند که خدمات رسانی به شهر هم انجام دهد بطوریکه تبدیل فضای این دانشگاه به یک فضای سرسبز و با صفا، آرزوی هر زوج جوان اجرای مراسم ازدواج در این فضا باشد و این مکان به یک فضای فرهنگی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: وقتی خوابگاه متاهلی داشته باشیم دانشجویان اطمینان خاطری به لحاظ تامین مسکن خواهند داشت که در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم تاثیرگذار است که دانشگاه از آن محل هم می‌توانند اعتباراتی جذب کنند.

زلفی گل گفت: زمانیکه امکان ازدواج و بستر اشتغال مناسب برای دانشجویان ایجادشود می‌توانند زودتر به زندگی خود سامان داده که در نتیجه رشد جمعیت را در کلان ملی محقق می‌کنند.

نظر شما