شناسهٔ خبر: 54491054 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم :

راه اندازی پردیس فناوری و نوآوری در خوارزمی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در آینده ای نزدیک پردیس فناوری و نوآوری در دانشگاه خوارزمی ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

آقای خیرالدین گفت: در آینده ای نزدیک پردیس فناوری و نوآوری در دانشگاه خوارزمی ایجاد خواهد شد و بعد از دو سال پارک علم و فناوری نیز را در ایندانشگاه برای ایجاد بستر اشتغال راه اندازی خواهد شد.

او گفت: ترویج کارآفرینی بستر مناسبی برای اشتغال وفرهنگ سازی در این بخش است که برای این منظور طرح ملی ترویج کارآفرینی را دنبال می کنیم.

معاون وزیر علوم گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم بر تولیدات دانش بنیان برنامه هایی دارید که یکی از آن ها بهبود شاخص هایفناوری و نوآوری کشور و گسترش گفتمان فناوری و نوآوری می باشد.

او می گوید: ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه ها و وضع اشتغال دانش بنیان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از دیگر برنامه هایوزارت علوم به شمار می رود.

خیرالدین گفت: متاسفانه تعداد متقاضیان پذیرش در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد رو به کاهش است که دلیل آن عمل نکردن بهماموریت ها در بخش کارآفرینی و نوآفرینی در شتاب دهنده ها می باشد.

او گفت: هم اکنون ۴۹ پارک علم و فناوری و ۲۴۶ مرکز رشد داریم که نتیجه آن ایجاد ۹۰ هزار شغل دانش بنیان در پارک های علم وفناوری و ۳۲۰ هزار شغل در شرکت های دانش بنیان است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: بایستی در دانشگاه ها و مراکز علمی، ابتدا مراکز کارآفرینی و نوآوری و سپس مراکز رشد وپس از آن پردیس فناوری و نوآوری ایجاد شود.

نظر شما