شناسهٔ خبر: 65082183 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انقلاب اسلامی نتیجه ۱۰۰ سال مبارزه مردم ایران برای آزادی و استقلال

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله مبارزه مردم ایران برای آزادی گفت: تمام مبارزات در این مدت یا شکست خورد و یا به پیروزهایی ناپایدار رسید تا اینکه بزرگمردی چون امام خمینی برخاست و هم مردم ایستادند.

صاحب‌خبر -

انقلاب اسلامی نتیجه ۱۰۰ سال مبارزه مردم ایران برای آزادی و استقلال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محسن رضایی در مراسم گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که صبح امروز (۱۸ بهمن ماه) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، امتداد مبعث و لبیکی بر اسلام و قرآن است.

وی با یادآوری دشمنی‌های نظام سلطه حتی قبل از انقلاب اسلامی با مردم ایران، افزود: با بررسی تاریخ متوجه می‌شویم که حتی پیش از انقلاب هم، آمریکا و انگلیس با ساخت جاده از چابهار به جلفا مخالف بودند، چرا که این کریدور ترانزیتی می‌تواند در خلال زنجیره تجارت منفعت فراوانی برای کشور داشته باشد.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: سلطه‌گران می‌ترسند که انقلاب اسلامی الگویی برای سایر کشور‌های جهان شود و از ایجاد پیوند اقتصادی و تجاری ایران با ۲۵ کشور اطراف خود که ۵۰۰ میلیون جمعیت را شامل می‌شود وحشت دارند و از صنعتی شدن این منطقه که نتیجه آن عدم خروج و صادرات نفت به دلیل مصرف خود این کشور‌ها خواهد بود، واهمه دارند.

رضایی دشمنی سلطه‌گرانی، چون آمریکا و انگلیس را مربوط به امروز و انقلاب اسلامی ندانست و پیشینه این دشمنی را ۲۰۰ سال عنوان کرد.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم با وجود سختی‌ها و فشار‌های اقتصادی نشان خواهند داد که برای آینده روشن ایران پای کار می‌آیند.

رضایی با بیان اینکه آمریکا امروز به این نتیجه رسیده است که تنها با نقش‌آفرینی و همکاری با ایران است که می‌توان امنیت منطقه را تأمین کرد، گفت: آنها بسیار دیر به این نتیجه رسیده‌اند و فرصت سوزی بسیاری کردند و باید بدانند که غرب آسیا پس از جنگ غزه دیگر مانند گذشته نخواهد بود.

وی در پایان گفت: کسانی که صرفاً به فکر منافع و جایگاه شخصی خود هستند تضعیف کننده راه پر امید پیشرفت کشورند و باید از نفوذ این‌چنین افراد جلوگیری کرد.

نظر شما