شناسهٔ خبر: 65034149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر به بیش‌ از ۵۰ میلیون تن

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان به بیش‌ از ۵۰ میلیون تن خبر داد.

صاحب‌خبر -

افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر به بیش‌از ۵۰ میلیون تن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶ درصدی به ۵۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تن رسید.

وی افزود: از مجموع کالا‌های یاد شده ۴۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تن آن کالا‌های نفتی بوده که تخلیه و بارگیری این کالا‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۵ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۱۶ هزار تی. ای. یو کانتیتر در بنادر استان بوشهر اضافه کرد: در ۱۰ ماه امسال میزان ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر با افزایش ۴۳۴ درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته به ۵۳ هزار و ۹۳۷ تن رسید.

وی گفت: گوشت و فرآورده‌های نفتی، موادنفتی، خرده‌بار و متفرقه و خودرو به ترتیب با افزایش ۸۷۵، ۶۲۳، ۵۷۶ و ۲۲۱ درصدی بیشترین ترانزیت بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال میزان ترانزیت کاغذ و مقوا، چرم و مصنوعات چرمی، لوازم خانگی، کالا‌های ساختمانی، چوب و تخته و لوازم یدکی در بنادر استان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در شاخص کالا‌های اساسی نیز روغن خوراکی، گوشت، گندم و ذرت به ترتیب با یک‌هزار و ۶۰۰، ۸۷۵، ۱۰۰ تن و ۳۶.۴ درصد افزایش، بیشترین میزان واردات بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت ایجاد شده در بنادر استان بوشهر انتظار می‌رود این استان در سال‌های آتی شاهد حجم قابل توجهی از ترانزیت کالا‌های مختلف نفتی و غیرنفتی باشد.

وی یادآور شد: در شاخص تردد شناور‌ها نیز در مجموع در ۱۰ ماهه امسال چهار هزار و ۴۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر تردد داشته که در این بین آمار شناور‌های بالای یک هزار تن افزایش ۱.۴ درصدی داشته است.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: در مدت یاد شده ۲۱۲ هزار نفر مسافر در بنادر استان بوشهر جابه‌جا شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

نظر شما