شناسهٔ خبر: 65010032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی اردبیل:

صدور بیش از ۳۳ هزار مورد مجوز کسب و‌ کار از طریق شناسه یکتا

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۳۳ هزار و ۴۰۶ مورد مجوز کسب و کار در سطح استان اردبیل از طریق درگاه ملی شناسه یکتا صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یعثوب نژاد محمد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۵۵ هزار و ۸۰۶ درخواست در درگاه ملی اردبیل ثبت شده است، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۴۰۶ مورد مجوز کسب و‌کار صادر شده است.

وی افزود: حدود ۸۱ درصد ان در مدت قانونی و ۱۹ درصد خارج از مهلت قانونی صادر شده است و تاکنون ۲۹۲ مورد شکایت در سامانه ثبت شده است  و در مرحله رسیدگی قرار دارد و تنها یک مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اردبیل بیان کرد: اردبیل پیشتاز حذف مجوزهای کاغذی و اخذ شناسه یکتا بوده و تاکنون بعد از لرستان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

نژادمحمد با تاکید بر ضرورت ثبت نام تمامی صاحبان کسب و کار برای شناسه یکتا اظهار کرد: داشتن شناسه یکتا برای همه صاحبان کسب و کارها الزامی است لذا از سال ۱۴۰۳ مجوز کاغذی تمامی فعالان اقتصادی باطل خواهد شد.

وی با بیان اینکه درگاه ملی مجوزها تحت مدیریت هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار تنها مرجع رسمی اعلام شرایط در این حوزه است، افزود: متقاضیان سرمایه گذاری با داشتن شرایط لازم، می‌توانند با استفاده از این درگاه، از طریق اینترنت طی مدت زمانی ۴۸ ساعت الی ۱۵ روز صاحب مجوز کسب و کار خود شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل شفاف سازی و سهل کردن شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب‌وکارها را کارکرد اصلی این درگاه عنوان کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل در صدور مجوز به این درگاه متصل و حدوداً صددرصد مجوزهای کسب‌وکار از طریق این درگاه صادر می‌شوند که این درگاه به منظور تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار کشور اجرایی شده است و برخی شروط ناهنجار در فرآیند صدور مجوزها حذف شده است و هم اکنون شاهد تسهیل روند صدور مجوزها هستیم.

وی به امکان ثبت شکایت متقاضیان در درگاه ملی اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که متقاضیان دریافت مجوز از زمان یا پاسخ دریافتی نارضایتی داشته باشند می‌توانند شکایت خود را در سامانه درگاه ملی شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما