شناسهٔ خبر: 65007936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل اقتصادی اردبیل: ۳۶۷ میلیارد تومان وصولی مازاد داریم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در سال‌جاری ۳۶۷ میلیارد تومان وصولی مازاد در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یعثوب نژادمحمد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ‌اظهار داشت: درآمد عمومی استان اردبیل عمدتا از محل مالیات در 10 ماهه امسال 2 هزار و 471 میلیارد تومان بوده که نسبت به مبلغ تعیین شده، رشد مناسبی را شاهد هستیم.

وی افزود: در 10 ماهه امسال سهم تعیین شده برای این استان 2 هزار و 426 میلیارد تومان بوده که معادل 118 درصد منابع درآمدی استان تحقق پیدا کرده و 367 میلیارد تومان مازاد وصولی را شاهد هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به اعتبارات استانی از محل تملک دارایی‌های سرمایه اشاره کرد و گفت: تاکنون 50 درصد این منابع تخصیص پیدا کرده و از کل اعتبارات یک‌هزار و 750 میلیارد تومانی استان برای یک‌هزار و 100 پروژه عمرانی تاکنون تخصیص مناسبی را شاهد هستیم که تا پایان سال این رقم به 80 درصد تخصیص خواهد رسید.

 آخر سال 1402 پایان عمر مجوزهای کاغذی  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها در تسهیل فرآیند صدور مجوز کسب و کار اشاره کرد و افزود: در کنار شفاف‌سازی، کاهش هزینه، اصلاح فرآیند و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار در 2 سال اخیر و با حمایت دولت سیزدهم انجام شده و این فرآیندها زمینه جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را فراهم کرده است.

نژادمحمد به تجمیع استعلامات و حذف مجوزهای کاغذی اشاره کرد و ادامه داد: چهار هزار و 700 شرایط صدور مجوز از طریق درگاه ملی فراهم شده که 80 درصد آنها ثبت‌محور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 550 نوع فعالیت در قالب مشاغل خانگی و 2 هزار و 890 مورد مجوز صنفی با صدور پروانه کسب را شاهد هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه در مجوزهای ثبت‌محور در کمتر از سه روز صدور مجوز قانونی برای اشتغال انجام می‌شود، اضافه کرد: در فعالیت‌های اقتصادی این مدت تا سه ماه طول می‌کشد که عمده این فرصت زمانی برای استعلامات 13گانه ثبت می‌شود.

نژادمحمد بیان کرد: در استان اردبیل از اول سال 1401 تا 12 بهمن امسال 53 هزار درخواست در درگاه ملی ثبت شده که برای 33 هزار و 481 مورد آنها مجوز صادر شده است.

وی ‌یادآور شد: 81 درصد در مهلت زمانی تعیین شده مجوز خود را دریافت کرده و برخی از درخواست‌ها نیز در مرحله ابطال و رد قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به ثبت 293 مورد شکایت از دستگاه‌های مختلف در فرآیند صدور مجوزها اشاره کرد و گفت: بیشترین شکایت ثبت شده در این استان از اصناف، تعاون و صمت بوده است.

نژادمحمد افزود: آخر سال جاری پایان عمر مجوزهای کاغذی است و ما از صاحبان مشاغل صنفی، خانگی و اقتصادی درخواست می‌کنیم تا مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تغییر دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این فرآیند صاحبان مشاغل با ارائه سه مدرک کارت ملی، شناسه صنفی و کدپستی به راحتی در کمتر از 2 دقیقه می توانند مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تغییر دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای سال آینده بر اساس شناسه یکتا ارائه خدمات دولتی و پرداخت تسهیلات بانکی انجام می‌شود و دیگر به مجوزهای کاغذی بهایی داده نخواهد شد.

انتهای پیام/131/.

نظر شما