شناسهٔ خبر: 64976477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توانمند سازی مردم و زدودن فقر در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ این منطقه جزو هفت منطقه آزاد نسل اول کشوراست و در تلاشیم با اجرای برنامه هایی ؛ جوامع محلی را از مزایای این منطقه برخوردار سازیم .

صاحب‌خبر -

توانمند سازی مردم و زدودن فقر در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حسین گروسی در جمع اهالی این منطقه گفت : طرح جامع منطقه آزاد ماکو در محیط زیست کشور به تصویب رسیده و براساس این طرح تمامی فعالیتهای توسعه ای منطقه در بخشهای مختلف انجام و ساماندهی خواهد شد .

گروسی از تلاش برای الگو سازی فعالیتهای این منطقه در تمامی بخش ها خبر داد و افزود : ایجاد باغ مدرن در این منطقه که در جهان دومین باغ میوه در  نوع خود می باشد در دست اجرا است .

 او ایجاد زنجیره غذایی از مزرعه تا سفره را از مهمترین اهداف مدرنترین و بزرگترین باغ منطقه و کشور اعلام کرد و گفت:  در کنار اجرای این طرح، بزرگترین دامداری با بیش از ده هزار راس برای تولید گوشت قرمز و لبنیات در این منطقه در حال فعالیت است.

 

مدیر عامل بزرگترین منطقه آزاد کشور احداث بزرگترین دهکده لجستیک در ماکو را از دیگر طرحهای عمرانی اعلام کرد و گفت:  این دهکده در ۸۲۰ هکتار در این منطقه ساخته می شود .

وی افزود : با اتمام و تکمیل این طرح کریدور شرق به غرب در منطقه آزاد ماکو راه انداری و تکمیل خواهد شد.

 گروسی گفت : با اتمام این دهکده کریدور جنوب شرق به شمال غرب متصل و تکمیل خواهد شد .

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو به ایجاد بزرگترین شهرک دانش بنیان برای اولین بار در کشور در این منطقه هم اشاره کرد و گفت : این شهرک برای  راه انداری اقتصاد دانش بنیان و کمک به رشد و توسعه فعالیتهای اقتصادی راه اندازی می شود .

وی از تمامی دانش آموختگان و نخبگان خواست برای اجرای این طرح همکاری و مساعدت نمایند .

 

گروسی به فعالیتهای عمرانی در بخش فرهنگی این منطقه نیز اشاره کرد و گفت : در پیوستهای فرهنگی ؛ مدارس کانکسی در مناطق محروم این منطقه در حال برچیده شدن است .

او گفت : در حال حاضر در شوط اجرای این طرح تمام شده و در شهرستان پلدشت هم با کمک خیرین مدارس کانکسی در حال برچیده شدن است .

گروسی گفت : در ماکو هم با مشارکت آموزش و پرورش برچیده شدن مدارس کانکسی و ساخت مدارس جدید در حال اجراست .

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اجرای طرح ۱۰۶ روستایی با کمک قرارگاه امام حسن و آب و فاضلاب دربخش آب رسانی روستایی  ، کمک به تجهیر بیمارستانهای منطقه و مساعدت در احداث مصلی ماکو را از دیگر فعالیتهای سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد .

 

 

نظر شما