شناسهٔ خبر: 64953484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد شبکه کنشگر ترویج فرهنگ قرآنی با اجرای طرح ملی بشری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری طرح ملی توانمندسازی و تربیت مربی با شیوه نوین آموزشی ویژه قاریان، فعالان و مربیان قرآنی در استان مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر از برنامه‌ریزی برای آموزش مربیان قرآن با همکاری موسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و اظهار کرد: در تلاشیم به یک درک صحیح و واحد از قرائت و آموزش قرآن برای رسیدن یه یک جامعه قرآنی برسیم که هدف اصلی این دوره‌ی آموزش نوین، تربیت مربی قرآن کریم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه این دوره آموزشی به صورت ملی در سراسر کشور در حال اجراست و باعنوان "طرح ملی بشری" نامگذاری شده است، افزود: "طرح ملی بشری" با هدف ایجاد انس با قرآن و مبتنی بر آموزش ساده قرائت صحیح کلام الله مجید برگزار می‌شود.

وی مهمترین هدف این طرح را استانداردسازی، نظام‌مند‌سازی و آسان‌سازی محتوای آموزش قرآن کریم و مهندسی تلاوت اعلام کرد و گفت: با بهره‌گیری از اساتید مجرب و فرهیخته بدنبال تربیت جمعیت قرآنی و ایجاد شبکه کنشگر برای ترویج و آموزش صحیح و آسان قرائت قرآن در جامعه هستیم.

آهنگر با بیان اینکه این دوره در روز‌های ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ به صورت دو روز آموزش و یک روز آزمون در شهرستان ساری به میزبانی موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج نکا برگزار خواهد شد، افزود: مخاطبان و جامعه هدف طرح ملی بشری تمامی قاریان، استادان، معلمان و مربیان قرآنی، طلاب، مسئولان و کارکنان موسسات قرآنی، افرادی که به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل آشنایی دارند است و هیچگونه محدودیت سنی و تحصیلاتی برای شرکت در این دوره وجود ندارد.

احسان آهنگر یادآورشد: متقاضیان شرکت در این طرح با مراجعه به درگاه اینترنتی سامانه جامع امور قرآنی حمد به آدرس www.qia.ir نسبت به نام نویسی در دوره اقدام نمایند.

نظر شما