شناسهٔ خبر: 64948268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کتائب حزب‌الله عراق  «فعلاً» حمله به امریکا را متوقف کرد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: کتائب حزب‌الله عراق با هدف متوقف کردن اعمال فشار واشنگتن بر بغداد، موقتاً عملیات علیه امریکایی‌ها را متوقف می‌کند و اعلام کرد که به حمایت از مردم غزه به شیوه‌ای دیگر ادامه خواهد داد. همزمان یمنی‌ها و حزب‌الله لبنان تأکید دارند که همان‌طور که تاکنون اقدام کرده‌اند، به مبارزه با صهیونیست‌ها ادامه خواهند داد. 
کتائب حزب‌الله عراق پس از عملیات یک‌شنبه در هدف قرار دادن پایگاه برج ۲۲ امریکا در اردن که بیش از ۳۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، اعلام کرد که عملیات‌های خود را علیه نیرو‌های امریکایی تعلیق می‌کند. این گروه گفت: «هدف‌مان از تعلیق عملیات علیه نیرو‌های امریکایی این است که دولت عراق [به دلیل حملات ما]مورد سرزنش قرار نگیرد. به مجاهدان کتائب حزب‌الله توصیه می‌کنیم اگر اقدام خصمانه‌ای از جانب امریکا علیه آن‌ها رخ داد، موقتاً به دفاع از خود بپردازند. به شیوه‌های دیگری به دفاع از مردم غزه ادامه می‌دهیم.» این گروه همچنین اعلام کرد: «ایران از شیوه فعالیت ما مطلع نیست و اغلب به تشدید تنش‌های ما علیه نیرو‌های اشغالگر اعتراض کرده است.» شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که توقف حملات کتائب حزب‌الله نتیجه رایزنی‌های نخست وزیر عراق بود.
 فرهاد علاءالدین، مشاور محمدشیاع السودانی درباره تصمیم اخیر کتائب حزب‌الله به رویترز گفت: «تصمیم گردان‌های حزب‌الله عراق پس از چند روز تلاش‌های گسترده السودانی برای ممانعت از تشدید تنش از سوی تمامی طرف‌های مربوط در داخل و خارج عراق اتخاذ شد.» هشام الرکابی دیگر مشاور السودانی با اشاره به اینکه دولت عراق تلاش‌های بسیاری برای آرام کردن تنش‌ها در منطقه به کار گرفت به رویترز گفت: «تصمیم کتائب حزب‌الله برای تعلیق حملات خود به نیرو‌های امریکایی پس از چند روز تلاش محمدشیاع السودانی برای توقف تشدید تنش‌ها اتخاذ شد.» ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه این گردان‌ها اعلام کرد که برای مراعات امور سیاسی دولت عراق، عملیات‌های نظامی و امنیتی خود را علیه نیرو‌های اشغالگر به حالت تعلیق درمی‌آورد و مقاومت اسلامی بدون هرگونه دخالتی از سوی دیگران، تصمیم خود را در خصوص حمایت از ساکنان غزه گرفته و به دفاع از غزه از راه‌های دیگر ادامه خواهد داد. وزارت دفاع امریکا ضمن خودداری از اظهارنظر درباره این بیانیه به صورت ضمنی تأکید کرد که اقدامات گردان‌های حزب‌الله را پس از این بیانیه رصد می‌کند. 
 
 نمی‌گذاریم دریا‌ها شریان تغذیه توحش صهیونیست‌ها شود
در یمن، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بار دیگر از اقدام مقاومت علیه یک کشتی امریکایی خبر داد. سریع روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ناوشکن امریکایی «یواس‌اس‌گریولی» را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم. ناو‌های جنگی امریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب که در تجاوز علیه کشور ما مشارکت دارند، بانک اهداف ما هستند. موضع حمایتی ما از فلسطین ادامه خواهد داشت.» این مقام یمنی در پایان بیانیه امروزش تصریح کرد: «نیرو‌های ما به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی تا توقف کامل جنایات علیه غزه و رفع محاصره ادامه می‌دهند.» محمد العاطفی، وزیر دفاع دولت مردمی یمن از آمادگی یمن برای مقابله طولانی مدت با امریکا و انگلیس خبر داد و تصریح کرد: «ما از دریای سرخ به آن‌ها می‌گوییم که این ما هستیم که پایان دردناکی برای هژمونی امریکا رقم می‌زنیم. ما دریای سرخ و بحرالعرب را به دیواری از آتش در برابر صهیونیست‌ها تبدیل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم این دریا‌ها به عنوان شریان تغذیه توحش آن‌ها ضد ملت فلسطین به کار گرفته شود.» وزیر دفاع یمن افزود: «تروریستی شمرده شدن مواضع ملت یمن در پشتیبانی از غزه اقدامی تمسخر‌برانگیز است. امریکا در اصل، دولتی تروریست و حامی تروریسم است و سرکرده نسل‌کشی و ترور و حامی وحشی‌گری صهیونیست‌ها است.» 
 
 مقاومت برای همه احتمالات آماده است
حزب‌الله لبنان دیروز عصر، پایگاه صهیونیستی المطله در مجاورت مرز‌های جنوبی لبنان را هدف قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان پیش‌تر با اشاره به اقدامات قبلی مقاومت اعلام کرده بود: «مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور فلسطین، با موشک تجمع سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه تله‌الطیحات در جنوب لبنان هدف قرار دادند که منجر به تلفاتی در میان آن‌ها شد.» همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد راکت‌هایی از لبنان به مناطقی در نزدیکی المناره و کفار یووال در الجلیل علیا شلیک شد، اما تلفاتی نداشت. رسانه‌های عبری گزارش دادند، ارتش رژیم اسرائیل تصمیم گرفته نیرو‌های مستقر در مناطق مجاور مرز‌های لبنان را کاهش دهد. روزنامه یدیعوت‌آحارونوت نوشت: «تیم‌های امنیتی محلی تعامل با حوادث امنیتی در مناطق مرزی با لبنان را بر عهده خواهند گرفت.» نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «مقاومت به عنوان پاسخ میدانی قوی به تشدید تنش‌های اسرائیل، عملیات منحصربه‌فرد خود را شدت بخشیده است. دشمنی که لبنان را تهدید می‌کند، باید بداند که مقاومت برای همه احتمالات جنگ و تشدید تنش از نظر کمی و کیفی آماده شده است. ما در میدان حضور داریم.»

نظر شما