شناسهٔ خبر: 64932110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارسال ۱۸۱ مقاله علمی به دبیرخانه همایش بیوتروریسم در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مسوول بسیج دانشجویی لرستان گفت: ۱۸۱ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در این استان ارسال‌ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن کریمی روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم اظهار کرد: اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم با همکاری پدافند غیرعامل استانداری لرستان و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ۲۵ بهمن ماه امسال در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود

وی افزود: نقش و جایگاه ارگانیسم‌ها در بیوتروریسم و دفاع زیستی، طراحی الگوی نظام دفاع زیستی، جایگاه پدافند غیرعامل در دفاع زیستی، بیوتروریسم و مخاطرات قضایی و زیست محیطی، ملاحظات امنیتی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی دفاع زیستی و بیوتروریسم، نقشه علوم پزشکی و علوم پایه پزشکی در دفاع زیستی، جایگاه و کارکرد علوم انسانی در دفاع زیستی، و جایگاه فناوری‌های نوظهور در بیوتروریسم و دفاع زیستی از محورهای همایش می‌باشد.

مسوول بسیج دانشجویی لرستان تاکید کرد: ۱۸۱ مقاله علمی به دبیرخانه ارسال‌ و فراخوان مورد استقبال عموم قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم پایلوت برای برگزاری علمی این همایش در کشور باشیم.

کریمی با بیان اینکه لرستان باید به قطب علمی کشور تبدیل شود، ادامه داد: به تعداد محورهای همایش ، کارگاه های آموزشی برگزار می‌شود، همچنین پدافند غیرعامل به معنای تقویت زیر ساخت هاست و این مهم جز با شناخت فرصت ها و تهدیدهای موجود حاصل نمی شود.

وی به برگزاری اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: ۱۸ بهمن این اردوی دانشجویی آغاز می‌شود و تا یکم اسفند در سه مرحله و از تمامی دانشگاه های استان به صورت جداگانه برای برادران و خواهران اجرایی می‌شود.

مسوول بسیج دانشجویی لرستان با بیان اینکه باتوجه به برگزاری انتخابات مجلس این اردو متوقف و از ۱۷ اسفند از سر گرفته می‌شود و تا ۲۴ اسفندماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲ هزار دانشجو به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شوند.

کریمی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۴۰۰ دانشجو به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شده اند.

نظر شما