شناسهٔ خبر: 64880868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد رشته پدافند غیر عامل پزشکی در یزد، بزودی

رئیس سازمان اورژانس کشور: در برنامه داریم، برای اولین بار رشته پدافند غیر عامل پزشکی را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی یزد ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

ایجاد رشته پدافند غیر عامل پزشکی در یزد، بزودی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، اولین همایش منطقه‌ای پدافند غیر عامل در حوزه سلامت در قطب هفت کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پردیس بین الملل آغاز به کار کرد.
 رئیس سازمان اورژانس کشور در این همایش دو روزه گفت: آخرین مسائل پدافند غیرعامل حوزه سلامت و CBRNE با حضور اساتید مجرب کشوری در جلسات عمومی و کارگاه‌ها آموزشی به متقاضیان آموزش داده شد. همچنین نمایشگاهی از آخرین دستاورد‌ها با حضور شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های مختلف سلامت و پزشکی برپا شد.
میعاد فر افزود: با راه اندازی اولین مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در حوزه CBRNE به همت سازمان اورژانس کشور، استانداری یزد، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی یزد قرار است برای اولین بار رشته پدافند غیر عامل پزشکی را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی یزد ایجاد کنیم.
وی گفت: با آماده سازی زیر ساخت‌ها و پیگیری مسائل قانونی آن و تلاش برای تصویب در شورای گسترش وزارت بهداشت این رشته از سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی یزد ایجاد می‌شود.
 معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: قرار شد که مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در حوزه CBRNE را ارتقا بدهیم و برنامه راهبردی چند ساله برای آن تدوین و ان را به عنوان مرکز مهارت آموزی جنوب شرق کشور در گام اول و در صورت ظرفیت بیشتر این مرکز به یک مرکز ملی یا بین المللی تبدیل شود. 
لطیفی افزود: این مرکز می‌تواند یک پایگاه بسیار ارزشمند در زمینه آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل باشد و تامین اعتبار جهت طراحی، افزایش ظرفیت مرکز، جذب خیرین، تامین اعتبار طبق تفاهم نامه همکاری جهت ساخت فاز‌های بعدی، تجهیز سالن‌های آموزشی، ساخت و تجهیز سالن شبیه سازی پدافند شیمیایی، برنامه ریزی آموزشی و آموزش اقدامات تخصصی نیرو‌های عملیاتی کشور در حوادث ازجمله نیاز‌های این مرکز است و برپایی این همایش در راستای این اهداف است تا نهایتا به تشکیل هیئت مدیره و هسته هیئت علمی منجر شده و موجب ارتقای هر چه بیشتر این مرکز را فراهم آورد.
اولین همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در حوزه سلامت در قطب هفت کشور با حضور دکتر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، دکتر لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر فاطمی استاندار یزد، روسا و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شهرکرد، کاشان و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در حال برگزاری است و تا فردا ادامه دارد.

نظر شما