شناسهٔ خبر: 64872129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی: اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس شتاب بگیرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بنا به مصوبه سفر رئیس جمهور، اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس باید شتاب بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار حسین محمودی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: رئیس جمهور در سفری که اربعین امسال به استان داشتند، در جمع مردم شهرستان های فردوس و درمیان، ۲ موضوع مهم احداث پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس و راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان را قول دادند.

وی افزود: وعده راه اندازی کارخانه قد قهستان با همه چالش ها و مشکلاتی که به خاطر ۱۰ سال تعطیلی داشت، بعد از گذشت سه ماه و ۲۳ روز، محقق شد و کام مردم را شیرین کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تحقق وعده دوم و احداث پست ۴۰۰ کیلوولت که در فردوس داده شده نیز چون مطالبه مردم است، باید کارها شتاب بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان فردوس متذکر شد: اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت در راستای ایجاد زیرساخت ها برای بهره برداری از این ظرفیت های قابل توجه، موثر بوده و بسیار ضروری است.

قناعت به اقدامات وزارت نیرو در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجرای زیرساخت های توزیع و فوق توزیع برق در استان شاهد تحول معناداری هستیم که جای تقدیر دارد.

استاندار خراسان جنوبی: اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس شتاب بگیرد

وی افزود: زیرساخت برق در بهره برداری از ظرفیت های کشاورزی، معدنی، صنعتی و گردشگری نقش بسزایی دارد و در توسعه خراسان جنوبی موثر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان هم به تشریح اقدامات انجام شده در این استان پرداخت و گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال پروژه در خراسان جنوبی انجام شده که پنج مورد آن به صورت صد درصدی تمام شده است.

حسین محمودی ادامه داد: پست شهرک صنعتی دیهوک، توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن طبس، پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان، پست ۱۳۲ کیلوولت خوسف و پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی طبس از جمله پروژه های شرکت برق منطقه‌ای در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اقلیم استان خراسان جنوبی گفت: دهه فجر امسال عملیات اجرایی سه نیروگاه خورشیدی در شهرستان های خوسف، طبس و نهبندان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان افزود: موضوع احداث پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس هم از برنامه های اولویت دار شرکت برق منطقه‌ای است که در دستور کار قرار دارد.

نظر شما