شناسهٔ خبر: 64877832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرای ۱۳۰۰ میلیارد تومان پروژه تولید برق در خراسان جنوبی

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان گفت: طی دو سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان جنوبی انجام شده که ۵ مورد آن به صورت ۱۰۰ درصدی تمام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در دیدار حسین محمودی مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در سفری که اربعین حسینی به استان داشتند، در جمع مردم فردوس و درمیان، دو موضوع مهم احداث پست 400 کیلوولت فردوس و راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان را قول دادند.

وی تصریح کرد: وعده راه‌اندازی کارخانه قد قهستان با همه چالش‌ها و مشکلاتی که به خاطر 10 سال تعطیلی داشت، بعد از گذشت 3 ماه و 23 روز، محقق شد و کام مردم را شیرین کرد.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: برای تحقق وعده دوم و احداث پست 400 کیلوولت که در فردوس داده شده نیز چون مطالبه مردم است، باید کارها شتاب بگیرد.

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان فردوس، متذکر شد: اجرای پست 400 کیلوولت در راستای ایجاد زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌های قابل توجه، مؤثر بوده و بسیار ضروری است.

وی به اقدامات وزارت نیرو در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجرای زیرساخت‌های توزیع و فوق توزیع برق در استان شاهد تحول معناداری هستیم که جای تقدیر دارد.

به گفته وی؛ زیرساخت برق در بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی و گردشگری نقش بسزایی دارد و در توسعه خراسان جنوبی مؤثر است.

انجام 1300 میلیارد تومان پروژه تولید برق در خراسان جنوبی

حسین محمودی نیز به تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح استان پرداخت و گفت: طی دو سال گذشته یک هزار و 300 میلیارد تومان پروژه در خراسان جنوبی انجام شده که 5 مورد آن به صورت 100 درصدی تمام شده است.

وی ادامه داد: پست شهرک صنعتی دیهوک، توسعه پست 400 کیلوولت گلشن طبس، پست 400 کیلوولت نهبندان، پست 132 کیلوولت خوسف، پست 132 کیلوولت شهرک صنعتی طبس و ... از جمله پروژه‌های برق منطقه‌ای در خراسان جنوبی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اقلیم استان خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی سه نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های خوسف، طبس و نهبندان به ظرفیت 160 مگاوات و با سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود. موضوع احداث پست 400 کیلوولت فردوس هم از برنامه های اولویت‌دار برق منطقه‌ای است و در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 252

نظر شما