شناسهٔ خبر: 64840746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گوترش: مصوبات دیوان بین المللی دادگستری الزام‌آور است

صاحب‌خبر -

شفقنا- آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست تا به مصوبات دیوان بین المللی دادگستری عمل کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، گوترش از تل آویو خواست تا به مصوبات دیوان بین المللی دادگستری عمل کرده و دست به هیچ اقدامی نزند که منجر به کشتار دسته جمعی می شود.

در همین حال، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل امروز -جمعه- اعلام کرد که گوترش به صورت فوری تدابیر موقت اتخاذ شده توسط دیوان بین‌المللی دادگستری درخصوص پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی را به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل خواهد رساند.

دوجاریک عنوان داشت که تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری الزام آور است و او مطمئن است که همه طرف ها به آن عمل خواهند کرد.

دیوان بین‌المللی لاهه امروز اعلام کرد که ۱۵ قاضی وارد مقر دیوان بین‌المللی شده تا تصمیم خود را در مورد شکایت نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل اعلام کنند.

«قاضی جوآن دونوگو، رئیس دیوان بین المللی دادگستری، اعلام کرد دیوان بین‌المللی دادگستری از فاجعه‌ای که در غزه رخ می‌دهد آگاه است و کشتار جاری در غزه را محکوم می‌کند.

قاضی دونوگو افزود: «دامنه صلاحیت این دادگاه در زمینه رسیدگی به درخواست آفریقای جنوبی مرتبط با نسل‌کشی محدود شده است، بنابراین تنها درصورتی که شرایط مطابق با مواد هفت و ۹ منشور دیوان باشد، دادگاه می‌تواند اقدامات اضطراری انجام دهد».

پس از آن دیوان بین‌المللی دادگستری شروع به خواندن حکم درباره اقدامات اضطراری در پرونده نسل‌کشی علیه «اسرائیل» کرد.

قاضی دونوگو تشریح کرد که دادگاه اکنون در خصوص اینکه آیا اسرائیل تعهدات کنوانسیون نسل کشی را نقض کرده است یا خیر، تصمیم نخواهد گرفت.

نظر شما