شناسهٔ خبر: 64829476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور حکم بازداشت برای مقصران حادثه واژگونی اتوبوس کارگران در سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور حکم بازداشت برای مقصران حادثه واژگونی اتوبوس کارگران در جاده سمنان - مهدیشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ محمدجعفرعبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به عیادت شبانه از مصدومان این حادثه در بیمارستان کوثر سمنان گفت:  : بر اساس نظریه پلیس راه، سازمان اتوبوس رانی شهرداری سمنان به علت بکارگیری وسیله نقلیه نا ایمن و راننده اتوبوس نیز به علت ناتوانی در کنترل خودرو هر کدام به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند اما بررسی ها نشان داد مسئولان گروه های امداد و نجات هم به علت ناآشنایی با تجهیزات امدادی و استفاده نادرست از آنها هنگام امدادرسانی مقصر هستند .

وی با بیان اینکه راننده در بیمارستان بستری است گفت : هم اکنون مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان به علت در اختیار قرار دادن اتوبوس شهری برای تردد بین شهری و نیز ارائه اتوبوس فرسوده و نا ایمن به واحد تولیدی برای ایاب و ذهاب کارگران و مدیراتن آتنش نشانی مهدیشهر و درجزین در بازداشت به سر می برند و مدیرعامل شرکت کفش بهمن به علت انعقاد قرارداد با سازمان اتوبوس رانی به عنوان مطلع احضار شده است .

وی تاکید کرد: احضار اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول در این حادثه انجام شد و از آنجایی که اتوبوس‌های شهری، مجوز تردد بین شهری را ندارند با مقصران برابر موازین برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت : مسئولان پزشکی قانونی هم به طور کامل وضعیت مصدومیت مصدومان را سنجش و یادداشت برداری کردند .

حادثه واژگونی اتوبوس حامل کارگران واحد صنعتی کفش بهمن در جاده سمنان _ مهدیشهر ساعت ۵:۵۵  روز دوشنبه چهارم بهمن در کیلومتر ۵ جاده سمنان مهدیشهر رخ داد و سبب کشته شدن سه کارگر و مجروح شدن ۲۵ نفر شد

<div id="video-display-embed-code_10722795"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4134170/10722795?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما