شناسهٔ خبر: 65488761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی در سمنان

همایش نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی کشور با حضور وکلا ، سردفترداران ، کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها در دادگستری استان سمنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ معاون قضایی رییس کل دادگستری استان سمنان در امور حل اختلاف در این همایش گفت: تبیین جایگاه قانونی و شرعی داوری حرفه‌ای ،  روش‌های توسعه داوری حرفه‌ای و ساماندهی آن و همچنین نقش داوری حرفه‌ای در حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم از جمله موضوعات این همایش است.
شکروی از اجرای طرح اعطای پروانه داوری حرفه ای با هدف کمک به حل اختلاف  خبر داد و گفت : به اعطای این پروانه به متقاضیان بسیاری از مشکلات قبل از ورود پرونده به مراجع قضایی حل و فصل میشود.
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان سمنان در امور حل اختلاف همچنین گفت: ۴۳ درصد از پرونده‌هایی که در شورای حل اختلاف وارد میشود با صلح و سازش خاتمه می‌یابد.
وی گفت: امسال شورای حل اختلاف استان توانست رضایت اولیای دم ۱۳ نفر از محکومین به قصاص نفس را در ۹ پرونده جلب کند.
به گفته وی امسال همچنین ۴۰۰ نفر از زندانیان و محکومان مالی با میانجی گری اعضای شورای حل اختلاف رضایت خود را از شاکیان گرفتند.

<div id="video-display-embed-code_10853392"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4168437/10853392?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما