شناسهٔ خبر: 6482549 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور:

ارتقاء علمی و مهارتی اساتید مورد توجه حوزه های علمیه خواهران است

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: ارتقاء علمی و مهارتی اساتید حوزه ها مورد توجه این نهاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) در اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س) قم، با بیان اینکه تربیت مدرس حوزه های علمیه خواهران به ارتقا نیاز دارد، افزود: تاکنون دوره تربیت مدرس حوزه های علمیه خواهران در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) اجرا می شد، اما از این پس باید آموزش در سطح چهار(دکتری) نیز راه اندازی شود.

وی خطاب به مسوولان و دانش آموختگان مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س)، گفت: به آنچه دارید قانع نشوید؛ در ستاد مرکز و مجموعه های واسط نیز باید برای ارتقاء علمی، آموزشی و پژوهشی اساتید برنامه ریزی شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت مرکز آموزش های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران برای ارتقاء توان علمی اساتید شد و اضافه کرد: آموزش های مجازی بهترین فرصت برای این کار است که در آن می توان حلقه های علمی پژوهشی را تشکیل داد.

جمشیدی بر استفاده از شیوه های نوین تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: البته نظام آموزشی حوزه اصولی داشته است که باید آنها را حفظ کنیم.

وی خواستار ارتقاء جایگاه اساتید شد و گفت: باید از اساتید پشتیبانی کرد و جایگاه آنان را ارتقا بخشید.

وی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران حدود 90 درصد اساتید مقطع سطح دو(کارشناسی) حوزه های علمیه خواهران را آقایان تشکیل می دادند، اظهار کرد: امروز این نسبت در مقطع سطح دو برعکس شده است و به دنبال توسعه آموزش ها در سطح سه هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور اساتید را محور تعلیم و تربیت در حوزه دانست و ادامه داد: از توجه به طلاب نباید غافل شد و اساتید دلسوزانه و مادرانه با طلاب رفتار کنند و باید بهره مند از نور هدایت باشند تا بتوانند بر طلاب تاثیر بگذارند.

مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) نیز در سخنانی، هدف از برگزاری این گردهمایی را ارتقاء علمی مهارتی دانش آموختگان این مرکز با رویکردهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی عنوان کرد.

زینب طالبی ادامه داد: در رویکرد فرهنگی موضوعاتی شامل تاثیر عملی استاد بر شاگرد و به روز بودن در مسائل جهان اسلام مورد بحث قرار می گیرد و در رویکرد آموزشی تقویت متن خوانی، حضور در کمیسیون های تخصصی و هنر معلمی مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: در رویکرد پژوهشی بحث هایی از قبیل چگونه بنویسیم و توجه بیشتر به نگارش مقالات علمی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه این گردهمایی اساس و مبنای توان افزایی های بعدی دانش آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: در آینده بتوانیم آموزش های مربوط به دانش آموختگان را در بخش های حضوری و حضوری از طریق سامانه آموزش های غیرحضوری کوثرنت اجرا کنیم.

نخستین گردهمایی چهار روزه دانش آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران روز دوشنبه در اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س) آغاز شد؛ این گردهمایی با برگزاری نشست ها و کمیسیون های تخصصی همراه خواهد بود.ک/1

/2085/ 1175

نظر شما