شناسهٔ خبر: 64788414 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع معارضان آزاد راه شهید شوشتری

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از رفع معارضان آزاد راه شهید شوشتری خبر داد.

صاحب‌خبر -

رفع معارضان آزاد راه شهید شوشتری
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ابوذر مختاری ضمن اشاره به تاکیدات شهردار تهران مبنی بر کاهش بار ترافیک بزرگراه بسیج و محدوده معابر شرقی پایتخت گفت: اقدامات لازم جهت تسریع در توافق با معارضان آزاد راه شهید شوشتری که بزرگراه‌های آزادگان، شهید رستگار مقدم و امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌سازد، در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: مراحل اولیه توافق و عقد قرارداد در اوایل دهه ۹۰ صورت گرفت، اما علی رغم ضرورت اجرای طرح به علت وجود معارضان نیرو‌های مسلح و شرایط خاص محدوده، اجرای طرح به تعویق افتاد و در این دوره از مدیریت شهری جلسات متعددی با ارتش جمهوری اسلامی از جمله نیروی زمینی ارتش، پدافند هوایی ارتش (ساحفاجا) و تیپ ۶۵ نوهد برگزار که منجر به آزاد سازی حدود ۱۵ هکتار از اراضی ارتش شد. 
مختاری ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از معارضان طرح به صورت اعیانات و زیرساخت‌های دفاعی کشور در محدوده ارتش جمهوری اسلامی بوده است، توافقی با بنیاد تعاون آجا جهت ایجاد زیرساخت‌ها صورت گرفت. 
 مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: قسمت انتهایی مرحله اول طرح شهید شوشتری که با معارضی از وزارت ورزش و جوانان در رابطه با ورزشگاه تختی برخورد داشت، با واگذاری دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) که از سنوات گذشته به عنوان بهره بردار در اختیار وزارت ورزش قرار داده شده بود و همچنین چهار ملک دیگر با کاربری ورزشی جهت حفظ سرانه ورزشی شهر تهران، به وزارت ورزش تحویل داده شد. 
وی افزود: همچنین توافقات لازم برای آزاد سازی ۳۴. ۵ هکتار از ورزشگاه تختی به ارزش ۳۱۰۸ میلیارد تومان انجام و عرصه‌های موصوف پس از آزاد سازی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری برای اتمام مرحله نخست طرح شهید شوشتری، تحویل داده شد.

نظر شما