شناسهٔ خبر: 63970822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهرداری منطقه ۱۵ به دنبال رفع گره‌های ترافیکی

شهردار منطقه ۱۵ تهران وعده داد: معضل ترافیک جمعه‌های محدوده مجتمع تجاری تازه تاسیس در این منطقه رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

­شهرداری منطقه ۱۵ به دنبال رفع گره‌های ترافیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۵ تهران از اجرای راهکار‌های کوتاه‌مدت؛ میان‌مدت و بلندمدت برای حل مشکل ترافیک محدوه مجتمعتجاری تازه تاسیس در این منطقه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها به زودی معضل ترافیک در این محدوده در روز‌های جمعه رفع می‌شود.

محمد شیری افزود: در سال‌های گذشته به علت وجود انبار‌های بی شمار با عنوان انبار چای در این محدوده و تخلیه و بارگیری بار وانتی‌ها و کامیون‌ها، شاهد ترافیک سنگین صبحگاهی محله مسعودیه بودیم که با تغییرکاربری انبارمعروف چای، این معضل ترافیکی که از دغدغه‌های شهروندان بود، رفع شد.

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به افتتاح مجتمع تجاری جدید در این منطقه گفت: افتتاح این مجتمع به عنوان طرح محرک توسعه در منطقه ۱۵، است، اما نمی‌توان مشکل ترافیکی این محدوده و دغدغه اهالی را نادیده گرفت به همین سبب پیش بینی لازم برای رفع مشکلات ترافیکی در این محدوده بررسی شد.

محمد شیری افزود: پیوست ترافیکی و اجتماعی به منظور تسهیل تردد و ترافیک تهیه شده است و برای رفع بن‌بست ترافیکی که در همه مراکز خرید صورت می‌گیرد و یکی از نگرانی‌های مردم است، پیگیری مستمر داریم.

شهردار منطقه ۱۵ در ادامه با اشاره به اینکه، منطقه ۱۵ یکی از مبادی ورودی شهر تهران است، افزود: به علت موقعیت جغرافیای منطقه روزانه و به ویژه جمعه‌ها شهروندان بسیاری از محور امام رضا و آزادگان تردد می‌کنند که با راه اندازی مجتمع تجاری کمی بر حجم ترافیک روز‌های جمعه افزوده شده است.

محمد شیری گفت: راه حل‌های کوتاه مدت؛ میان مدت و بلند مدت برای کاهش ترافیک در محدوده مجتمع تجاری تازه تاسیس درنظرگرفته شده است که در راهکار کوتاه مدت؛ مسیر‌های ورودی و خروجی به مجتمع تجاری اصلاح هندسی شد و با این اقدام و همکاری پلیس راهور ترافیک آخر هفته گذشته در مقایسه با دو هفته قبل کاهش محسوس داشت.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: در برنامه میان مدت نیز بلوار خاتم انبیاء با احداث یک زیرگذر به خیابان شهید قدیانی متصل خواهد شد که با اجرای این طرح ورود به این مجتمع تجاری از زیرگذر شهید خلیلی مستقیم انجام و ترافیک دوربرگردان محدوده حذف می‌شود.

محمد شیری در ادامه به چند راهکار بلند مدت دیگر نیز اشاره کرد و افزود: احداث روگذر از محور امام رضا برای ورود به بزرگراه آزادگان و بعثت، بررسی طرح اتصال افسریه به خیابان ده حقی و خروج محله افسریه از بن بست و پیگیری برای تسریع راه اندازی طرح شوشتری از جمله این راهکار‌ها است.

نظر شما