شناسهٔ خبر: 64784640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

والدین غربی به شیوه‌های آموزشی و پرورشی خود معترض هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در مدارس غربی والدین پشت در مدارس به شیوه‌های آموزش و پرورش معترض هستند و نسبت به آنچه که به خورد فرزندانشان داده می‌شود و ذهنیت، ذائقه و ارزش‌های آنان را دست خوش تغییر می‌کند، اعتراض دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، "انسیه خزعلی" معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش ها، الگوها و راهبرده اظهار کرد: از امور مهمی که به آن باید پرداخت مسئله نظام آموزشی همراه با نگاه تربیتی و پرورشی است.نظامی که یادگیری ما را با کنش‌های اخلاقی، عرفی و عقلانی هماهنگ کند و بتواند در ذهن و جان کودکان ارزش‌هایی را جایگیر و رشد دهد و این همان پاشنه آشیلی است که دشمن آن را هدف قرار داده است تا عکس آنچه مطلوب است را در جامعه رواج دهد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: هدف اجرای سند ۲۰۳۰ در وهله اول خانواده است و می‌خواهد گسستی را در خانواده ایجاد کند. هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی در فضای مجازی و بخش‌های خصوصی برای ترویج فرهنگ غرب تلاش می‌کنند که در همان‌‌جا هم به بن بست رسیده است.

معاون اموز زنان و خانواده ریاست جمهور خاطرنشان کرد: در مدارس غربی والدین پشت در مدارس به شیوه‌های آموزش و پرورش معترض هستند و نسبت به آنچه که به خورد فرزندانشان داده می‌شود و ذهنیت، ذائقه و ارزش‌های آنان را دست خوش تغییر می‌کند، اعتراض دارند و قرار بود چنین فرهنگی در جامعه ما رسوخ یابد و چنین سندی برای اجرا ابلاغ شد که رهبر معظم انقلاب مانع آن شد و جلوی تسلط فرهنگ غرب را گرفتند.

خزعلی یادآور شد: کمرنگ کردن مسئله خانواده یکی از مهم‌ترین راه‌های نفوذ غرب است، آنها با ذکر انواع خانواده‌های گوناگون دنبال این هدف هستند.

وی تاکید کرد: غرب در نوجوانان ما تمددهایی را القا می‌کند، از طریق عدم همراهی با خانواده، فردگرایی، ابقای یاس و ناامیدی و روی آوردن به ترک تحصیل و لذت‌های زودگذر به دنبال این هدف هستند که در نهایت موجب فروپاشی اجتماعی، بی‌هویتی فردی و به تبع آن بی‌هویتی جمعی و اجتماعی می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقا جایگاه خانواده و تقویت نقش آنها را شاهد هستیم.

خزعلی با اشاره به اینکه چرا گاهی همکاری‌های مدارس با خانواده به حیطه مالی محدود می‌شود، گفت: نیاز داریم در آموزش و پرورش و شیوه‌های تربیتی و مهارت‌های رفتاری، سبک زندگی، تغذیه و حتی ورزش و سلامت هم شاهد هماهنگی بین والدین و مدرسه باشیم.

خزعلی در ادامه عنوان کرد: ثمره این تعاملات بر انگیزه، پیشرفت علمی، فکری و حیات معنوی فرزندان ما تاثیرگذار است.

خزعلی ادامه داد: از جمله مسائلی که با آن مواجهیم و موجب بروز ناهنجاری اجتماعی می‌شود، مشکل رفتاری، تعارض و عدم هماهنگی بین مدیران است که موجب اختلال رفتاری در دانش آموزان می‌شود، شناخت انتظارات والدین از مدرسه بسیار مهم است و برعکس این شناخت اولین گام برای تقسیم مسئولیت و در مسیر تفاهم محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: انجمن اولیا و مربیان باید تقویت شود و رویکرد تاثیرگذاری و مشارکت والدین باید افزایش یابد و کمک والدین فقط برای بحث‌های اقتصادی و امکانات نباشد بلکه در مسائل تربیتی باید بیشتر شریک شوند و حتی خودشان هم آموزش ببینند، این آموزش باید برای مربیان در ارتباط با خانواده‌ هم صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: معاونت زنان ۲ مطلب را در حیطه خانواده و ارتباط با دانش آموزان و خانواده با آموزش و پرورش در دست دارد که بخشی از آن در ۵ استان در حال اجراست. یکی از این محورها، "بالندگی و زندگی" است که برخی مربیان و معلمان آموزش و پرورش با همکاری آستان قدس رضوی آموزش دیدند تا بتوانند برای والدین دوره‌هایی برگزار کنند.

خزعلی گفت: امیدواریم در سال آینده این طرح به همه استان‌ها یا بخش اعظمی از آنها سرایت کند، برنامه دیگری را هم با عنوان خانواده و فرهنگ عامه داریم که ۹ کار گروه از روز خانواده تشکیل شده که در قالب نیازهای خانواده کار می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما