شناسهٔ خبر: 64732879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

سردار جعفرآبادی: پرتاب و تست تحقیقاتی ماهواره‌بر قائم - ۱۰۵ سال آینده انجام می‌شود

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: گام بعدی ماهواره بر قائم ۱۰۵ است که موتورهای قوی‌تری دارد و ساختار آن جدیدتر است. در سال آینده پرتاب و تست تحقیقاتی ماهواره‌بر قائم - ۱۰۵ را خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران امشب در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه خبر سیما با اشاره به پرتاب ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم -۱۰۰ گفت: امروز برگ زرینی از تاریخ فضایی کشور ورق خورد و پرتاب امروز از چند جهت حائز اهمیت بود.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: پرتاب با یک ماهواره بر تماماً سوخت جامد ایرانی که برای اولین بار توانست یک ماهواره ایرانی را در مدار قرار بدهد، انجام شد.

سردار حاجی‌زاده گفت: برای اولین بار ماهواره بر توانست ماهواره را در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار بدهد که کشور ما برای اولین بار این مدار را فتح می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه تاکنون فقط ماهواره‌های داخلی خود که شامل سه گانه نور بود را پرتاب کرده بود ولی امروز توانستیم یک خدمت به دولت انجام بدهیم و یک ماهواره متعلق به دولت و پژوهشگاه فضایی ایران را پرتاب کنیم.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران بیان کرد: همانگونه که سپاه در عرصه‌های مختلف به دولت خدمات رسانی می‌کند در عرصه فضایی پس از این هم در خدمت دولت خواهیم بود و چرخه فضایی دولت با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

سردار جعفرآبادی با اشاره به برنامه‌های آینده نیروی هوافضای سپاه در حوزه فضایی اظهار کرد: برنامه بعدی این است که اولاً ماهواره‌بر قائم ـ ۱۰۰ در چرخه عملیاتی قرار می‌گیرد و دانشمندان و متخصصان ما به سراغ طراحی گام بعدی می‌روند.

وی افزود: گام بعدی ماهواره بر قائم ۱۰۵ است که موتورهای قوی‌تری دارد و ساختار آن جدیدتر است. در سال آینده پرتاب و تست تحقیقاتی ماهواره‌بر قائم - ۱۰۵ را خواهیم داشت.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران اظهار کرد: ما به مرور آماده می‌شویم تا طی دو یا سه سال آتی به ماهواره‌بر قائم- ۱۲۰ برسیم که این ماهواره‌بر قرار است ما را به مدار ۳۶ هزار کیلومتری برساند.

وی ادامه داد: سه سال آینده وارد مرحله پرتاب‌های تحقیقاتی ماهواره بر قائم ۱۲۰ خواهیم شد./فارس

نظر شما