شناسهٔ خبر: 64696867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل کمیته‌های ستاد خدمات سفر در شهرستان‌های مازندران

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان گفت: شهرستان‌ها برنامه کمیته‌ها را با توجه به ظرفیت گردشگر پذیر و مسافر خیز بودن مازندران تدوین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفر استان با تاکید بر اینکه برای حضور گردشگران و مسافران باید ستاد سفر متناسب با شأن گردشگران و استان تشکیل شود، گفت: باید خدمات رسانی به گردشگران به صورت مطلوب برنامه‌ریزی شود.

قاسم عزیززاده گرجی با بیان اینکه بر خلاف سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌ها باید براساس وظایف کمیته‌ها صورت گیرد، افزود: شهرستان‌ها متناسب با شرایط خود، کمیته‌ها را تشکیل دهند.

او با اشاره به اینکه باید به عنوان پشتیبان ستاد شهرستان‌ها باشیم، تصریج کرد: سامان‌دهی ظرفیت‌های شهرستان‌ها با نظارت و ارزیابی استان انجام شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه ستاد تسهیلات سفر مازندران دائمی است، گفت: دبیرخانه دائمی ستاد در کل سال باید فعال باشد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه شهرستان‌ها برنامه کمیته‌ها را با توجه به ظرفیت گردشگر پذیر و مسافر خیز بودن مازندران تدوین کنند، افزود: پیگیری مصوبات با دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران است.

او با بیان این مطلب که کمیته‌ها بر اساس شرایط، اختیار دارند اعضاء و شرح وظایف را تعیین کنند، خاطرنشان کرد: کمیته‌های ستاد خدمات سفر باید ظرف ۵ روز هر گونه تغییر در تصمیمات و شرح وظایف را به دبیرخانه اعلام کنند تا درجلسات بعدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

عزیززاده تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید یاری‌رسان کمیته‌ها در ایام سال باشند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان، گفت: تصمیمات ستاد باید مناسب با شرایط و حفظ شئونات باشد تا دچار آسیب و هزینه نشویم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران هم در این جلسه با اشاره به فعالیت ۶۸۷۹ واحد تاسیسات گردشگری در استان مازندران، ظرفیت کل اقامتگاه‌های موجود در استان را یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۳۱ نفر شب اقامت اعلام کرد.

حسین ایزدی آمار مسافران و گردشگران به استان در نوروز سال جاری را ۱۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۱۲ نفر شب اقامت برشمرد و افزود: از ابتدای سال تا دی ماه سال جاری ۹۱ هزار و ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر شب اقامت در مازندران به ثبت رسیده است.

ایزدی تعداد گردشگران خارجی از ابتدای سال تا دی ماه سال جاری به استان را ۶۸ هزار و ۹۶۸ نفر شب اقامت عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر مازندران فقط مختص نوروز نیست، گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان این ستاد به صورت دائمی در استان در همه فصول فعالیت می‌کند.

ایزدی به فعالیت ۱۳ کمیته ستاد تسهیلات سفر با حضور دستگاه‌های اجرایی در استان اشاره کرد و افزود: اعضاء کمیته‌ها باید گزارش عملکرد و اقدامات پیشنهادی را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به تقارن نوروز ۱۴۰۳ با ماه رمضان، تصربح کرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان باید تدابیر ویژه‌ای برای این امر در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در ادامه گفت: نوروز امسال با توجه به ماه رمضان برنامه‌های ویژه برای گردشگران و مسافران در ورودی و مبادی شهر‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

این مسئول به گردشگری مذهبی با توجه به ماه رمضان در استان تاکید کرد و گفت: باید گردشگری مذهبی را در استان در دستورکار قرار دهیم تا گردشگران و مسافران بتوانند از برنامه‌ها و ظرفیت‌های این مدل از گردشگری استفاده کنند.

ایزدی به نظارت جدی در مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی و سطح شهر‌ها تاکید کرد.

نظر شما