شناسهٔ خبر: 64687737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فوری/ تکمیل می شود

حملات هوایی و موشکی پاکستان به 6 هدف در 3 نقطه از خاک ایران+فیلم/ ارتش و وزارت خارجه پاکستان بیانیه صادر کردند/ کاردار پاکستان در ایران احضار شد

پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور «حملات نظامی دقیقی» را علیه «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۲۸ دی ماه و در پی حوادث اخیر در مرز پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

حملات هوایی پاکستان به 7 هدف در 3 نقطه از خاک ایران+فیلم

بین الملل تابناک: پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور «حملات نظامی دقیقی» را علیه «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است.
بیشتر بخوانید
  • کوه سبز پاکستان کجاست؟
  • تهدید ایران توسط سرکردگان تروریست پاکستان
وزارت امور خارجه بیانیه صادر کرد
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۹:۴۹

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۲۸ دی ماه و در پی حوادث اخیر در مرز پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیرمتوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله پهپادی به شهروندان غیرایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه پاکستان صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت خارجه ایران کشاند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: جمهوری اسلامی در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند، امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویا انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

در بیانیه وزارت خارجه عنوان شده است: در حادثه سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مستقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران برای انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه‌ای راسک، اقدام به عملیات پیشگیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آنها در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی کرد که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله متناسب با هرگونه تهدید تروریستی قریب الوقوع علیه مردم و شهروندان کشور است.

در این بیانیه همچنین آمده است: حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و جمهوری اسلامی ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها این روابط را به ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی مسأله اول جهان اسلام است، تیره کنند.

لحظه شلیک موشک‌های پاکستان
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۶:۱۳

ارتش پاکستان تصاویر حمله به مناطق مرزی ایران را منتشر کرد.

 

mp4 تعداد بازدید : 83795
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1761712" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1216469/1761712?width=400&height=300"></script></div>
واکنش روسیه به تحولات میان ایران و پاکستان
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۶:۱۲

 وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه بعد از حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران و تنش در روابط دوجانبه، از دو طرف خواست حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و مسائل را فقط از طریق دیپلماتیک حل کنند. 

مسکو در بیانیه خود ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم بین‌المللی، گفت امیدوار است ایران و پاکستان به زودی بتوانند اختلافات را با کمک حسن همجواری حل و فصل کنند. 

ارتش پاکستان: خواستار گفت‌وگو و همکاری با ایران هستیم
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۶:۱۱

 ارتش پاکستان امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای به تحولات اخیر میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و  خواستار «گفت‌وگو و همکاری» در رفع مسائل بین دو «کشور برادر» شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش پاکستان مدعی است که با استفاده از «پهپادهای قاتل، راکت، مهمات پرسه‌زن و تسلیحات هواپرتاب» گروههای «تروریستی» «ارتش آزادیبخش بلوچستان» و «جبهه آزادیبخش بلوچستان» را مورد حمله قرار دادند.

ارتش پاکستان در ادامه اعلام کرد که نهایت تلاش را به کار گرفته تا از وارد آوردن خسارات جانبی به ایران جلوگیری کنند.

ترکیه: آماده میانجی‌گری میان ایران و پاکستان هستیم
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۶:۱۱

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه امروز (۲۸ دی) در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در «امان» در میان سخنان خود، خواستار خویشتن‌داری ایران و پاکستان شد.

به نوشته الجزیره، وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور آماده نقش‌افرینی برای کاهش تنش میان ایران و پاکستان است.

«هاکان فیدان» همچنین گفت: «ترکیه از تحولات و تنش رخ داده در منطقه در پی حملات ایران به خاک عراق و پاکستان و متعاقبا حملات پاکستان به برخی نقاط در خاک ایران نگران است و پس از تماس با ایران و پاکستان به این نتیجه رسیده است که دو طرف خواهان افزایش تنش نیستند».

اولین اظهارات وزیر کشور درباره انفجار امروز در سیستان و بلوچستان
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۲:۴۹

وزیر کشور از کشته شدن ۹ نفر تبعه خارجی در انفجار امروز در سیستان و بلوچستان خبر داد.

احمد وحیدی امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در انفجار امروز استان سیستان و بلوچستان، ۴ کودک، ۳ زن و دو مرد که همگی اتباع خارجی بودند، در روستایی حدود ۳ کیلومتری مرز ایران کشته شدند.

وی افزود: در مورد جزئیات این حادثه هنوز کسی به صورت رسمی موضع‌گیری نکرده است.

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۱:۰۷

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ غیرنظامی یا نظامی ایرانی در حمله امروز(پنجشنبه) این کشور به نقطه مرزی جنوب‌شرق ایران هدف قرار نگرفتند.

ارتش پاکستان در این بیانیه آورده است که حملات در نقاط مرزی ایران ۶ پایگاه وابسته به «ارتش آزادی بخش بلوچستان» را با دقت هدف قرار داد.

ارتش پاکستان تاکید کرد که در این حملات هیچ نظامی یا غیر نظامی ایرانی مورد هدف قرار نگرفته‌اند.

کاردار پاکستان به وزارت خارجه فرا خوانده شد
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۱:۰۵

 کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح در باره حمله از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان به وزارت خارجه فراخوانده شد. 

در پی حمله بامداد امروز از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان ساعتی پیش کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح درباره این حادثه به وزارت خارجه فراخوانده شد.

پاکستان: به تمامیت ارضی ایران احترام می گذاریم!
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۰:۱۴

در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله پاکستان به خاک ایران، وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش اولیه خود، ایران را کشوری برادر خواند و گفت که «کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد».

وب‌سایت وزارت خارجه پاکستان گزارش کرد، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص حمله به خاک ایران گفت: «صبح امروز پاکستان مجموعه ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد».

وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که در حمله به خاک ایران، گروه موسوم به سرمچار، اصطلاحی برای اشاره به نیروهای مسلح بلوچ را هدف قرار داده است.

در این بیانیه، هدف از حمله، «حفاظت و دفاع از امنیت ملی پاکستان در مقابل تمامی تهدیدها» بیان شده است.

وزارت خارجه پاکستان در ادامه با تأکید بر این‌که «احترام و علاقه زیادی قائل است»، گفت: «ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری برای مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تأکید داریم و به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه می‌دهیم».

 
معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

علیرضا مرحمتی توضیح داد: ساعت ۴:۰۵ صبح امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

mp4 تعداد بازدید : 125074
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1761488" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1216469/1761488?width=400&height=300"></script></div>

وی ادامه داد: در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند.

mp4 تعداد بازدید : 125086
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1761490" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1216469/1761490?width=400&height=300"></script></div>

معاون امنیتی- انتظامی استاندار خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: جزئیات و خبرهای تکمیلی در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

mp4 تعداد بازدید : 125106
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1761489" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1216469/1761489?width=400&height=300"></script></div>



 پاکستان در بیانیه‌ای رسمی نوشت که پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاری، پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. هدف از اقدام امروز تأمین امنیت و منافع ملی پاکستان بود.

این بیانیه می‌افزاید: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه حل های مشترک ادامه خواهیم داد.

نظر شما