شناسهٔ خبر: 64686847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

انتشار اخباری در مورد انفجار در سراوان؛ پاکستان: پایگاه های تروریست ها هدف قرار گرفته است/ ایران: کاردار پاکستان ر ا احضار می کنیم/ وزیر کشور: جزئیات حادثه به زودی اعلام می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان خبر می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، یک حساب توییتری منتسب به ارتش پاکستان از حمله به نقاطی در خاک ایران خبر داده است. خبرگزاری مهر نیز به نقل از یک منبع آگاه از شنیده شدن صدای انفجار و سپس «حمله پهپادی و موشکی به منطقه شمسر سراوان» خبر داده است.

خبرگزاری ایرنا هم به نقل از معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: صدای چند انفجار در چند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است.

در همین حال معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از اصابت چند موشک از سمت پاکستان به یک روستای مرزی در سراوان خبر داد.

وی گفت:  حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح ارتش پاکستان با موشک یک روستای مرزی را مورد حمله قرار داد. در این حمله ۳ زن و ۴ کودک تبعۀ غیرایرانی کشته شدند. همچنین نقطه‌ای در نزدیکی شهر سراوان مورد حمله قرار گرفت که تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

بیانیه وزارت خارجه پاکستان

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای پیرامون حمله بامداد امروز -‌پنج‌شنبه- به مناطقی در ایران مسئولیت این حملات را پذیرفت.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.»

وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه مدعی شد: «صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از این افراد در جریان این عملیات کشته شدند.»

بیانیه ارتش پاکستان

ایسنا اینگونه آورده است: ارتش پاکستان در این بیانیه آورده است که حملات در نقاط مرزی ایران ۶ پایگاه وابسته به «ارتش آزادی بخش بلوچستان» را با دقت هدف قرار داد.

ارتش پاکستان تاکید کرد: در این حملات هیچ نظامی یا غیر نظامی ایرانی مورد هدف قرار نگرفته‌اند.

وزیر کشور: جزئیات حادثه سراوان به زودی اعلام می شود

مهر اینگونه آورده است: آقای احمد وحیدی در خصوص حادثه انفجار در مرز سراوان اطلاع داد: اطلاع رسانی در حد منطقه انجام شده است و تاکنون ۴ کودک ۳ زن و ۲ مرد که از اتباع خارجی بودند در انفجار روستایی در ۴ کیلومتری مرز ایران کشته شدند. جزئیات حادثه و اطلاع رسانی دقیق از عاملان اتفاق به زودی اعلام می‌شود.

کنعانی: کاردار سفارت پاکستان احضار می شود 

آقای ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بمنظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.

روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری ایران و پاکستان شد

مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: وزارت خارجه روسیه در واکنش به تشدید تنش‌ها بین ایران و پاکستان، با انتشار بیانیه‌ای از تهران و اسلام‌آباد خواست که حداکثر خویشتن‌داری را نشان دهند و مسائل را منحصراً از طریق دیپلماسی حل‌وفصل کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه ضمن «آمادگی مسکو برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی» آمده است که «مسکو امیدوار است که ایران و پاکستان به‌زودی بتوانند اختلاف‌ها را با روح حُسن هم‌جواری دیرینه حل کنند.»

چین: پاکستان و ایران می‌توانند مشکلات را از طریق گفتگو حل کنند

ساعاتی پیش«یانگ یو دونگ» سر کنسول چین در کراچی نیز در اظهاراتی تاکید کرد: پاکستان و ایران می‌توانند مشکلات را از طریق گفتگو حل کنند.

وی افزود: چین به دو کشور دوست یعنی پاکستان و ایران می‌گوید ما آماده ایفای نقش میانجی هستیم.

این خبر در حال تکمیل است…

برچسب‌ها:

نظر شما