شناسهٔ خبر: 64678072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون هماهنگی توزیع توانیر کشور در زنجان:

در کشور 60 درصد بیشتر نسبت به دنیا انرژی مصرف می‌کنیم

معاون هماهنگی توزیع توانیر کشور، با بیان اینکه رشد 6 درصدی مصرف انرژی برق در کشور به معنی احداث پنج هزار مگاوات برق است، گفت: در کشور 60 درصد بیشتر نسبت به دنیا انرژی مصرف می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمیدرضا پیر پیران، ظهر امروز چهارشنبه( 27دی1402) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن، در سالن همایش های بین المللی روز به زنجان، با بیان اینکه رشد ۶ درصدی مصرف انرژی برق در کشور به معنی احداث پنج هزار مگاوات برق است، اظهار داشت: این کار به غیر از هزینه‌های جاری، حداقل 2 هزار و 500میلیارد ریال بار مالی برای صنعت برق کشور به همراه دارد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، ادامه داد: نگاه افزایش مصرف طی 2 سال اخیر تغییر پیدا کرده است و صنعت برق از رشد غیرمنطقی مصرف پیروی نمی‌کند.

وی، با بیان اینکه از سال 1991 میلادی تا سال های اخیر شدت مصرف انرژی در جهان از باب تولید و ارائه خدمات 70درصد رشد داشته است، گفت: این درحالی است که ما به ازای تولید یک واحد کالا در کشور 60 درصد بیشتر نسبت به دنیا انرژی مصرف می کنیم.

پیرپیران، تصریح کرد: ایجاد زبان مشترک برای مصرف بهینه صرفا در حوزه مشترکین نیست و باید این موضوع به بخش صنعت نیز تسری یابد، از طرفی مصرف برق در بخش اداری نیز باید کاهشی شود.

وی، با تاکید بر مدیریت مصرف‌، یادآورشد: علاوه بر بخش صنایع و مصارف خانگی می توان مصرف انرژی را به مقدار قابل ملاحظه ای در بخش کشاورزی نیز کاهش داد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر،  نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه این شرکت در سال جاری پنج جشنواره را در حوزه‌های مختلف به سرانجام رسانده است، افزود: جشنواره‌های کاریکاتور، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، رسانه و برق و نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن در این راستا برگزار شد.

محمد علی اکبری، ادامه داد: زبان هنر، چشمه زاینده ای است که تأثیرگذاری لازم را بر عموم مردم دارد و باید از این ظرفیت برای تحقق اهداف در حوزه مصرف بهینه انرژی استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز بعنوان سومین سخنران در این آیین، با بیان اینکه همواره میان میزان تولید و مصرف برق ناترازی و اختلاف وجود داشته است، گفت: برای مدیریت مصرف بهینه برق چاره ای نیست و تلاش می‌کنیم این مهم به نحو احسن با راهکارهایی از قبیل پاداش و تشویق انجام شود.

پیام جوادی، با تاکید بر اینکه راهکار اساسی در این زمینه اصلاح فرهنگ مصرف برق است، تاکید کرد:استفاده از مقوله‌ فرهنگ و هنر برای بهبود فرهنگ مصرف می‌تواند اثرگذاری بهتری را به دنبال داشته باشد.

وی، افزود: در این راستا نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه خانه روشن با رویکرد مصرف بهینه انرژی با همکاری شرکت توزیع برق کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ 109 اثر در جشنواره ملی فیلم کوتاه " خانه روشن " برای بررسی در مرحله داوری انتخاب شد که 148 اثر در بخشهای داستانی، مستند، پویانمایی و موشن گرافیک به این جشنواره ارسال شده بود.

از مجموع آثار رسیده به این جشنواره 38فیلم در بخش داستانی، 35 فیلم در بخش مستند و 75اثر نیز مربوط به بخش های پویانمایی و موشن گرافیکی است.

برگزاری این جشنواره موجب مشارکت مردم در امور مختلف و نمایش توانمندی فعالان عرصه هنر و رسانه در این رویداد و هم افزایی هر چه بیشتر در این حوزه می شود که مراسم اختتامیه آن با حضور هنرمندان سرشناس ملی از قبیل علیرضا خمسه، غلامحسین لطفی و محمود نظرعلیان برگزار شد.

photo_۲۰۲۴-۰۱-۱۷_۱۴-۱۳-۵۷

photo_2024-01-17_14-14-05


 

photo_۲۰۲۴-۰۱-۱۷_۱۴-۱۳-۵۶ (2)

انتهای پیام/

نظر شما