شناسهٔ خبر: 64676719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از موسوعه الاثر الجامع مرحوم آیت الله معرفت در قم

خبرگزاری صدا و سیما

همزمان با هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله معرفت در مراسمی از موسوعه «التفسیر الأثری الجامع» وی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

رونمایی از موسوعه الاثر الجامع مرحوم آیت الله معرفت در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور، با بیان اینکه ۶ مجلد از مجموعه «التفسیر الأثری الجامع» روایات و اقوال در سه قرن نخست با سبکی بدیع و به نحو مقارن به قلم و زمان حیات آیت الله محمد هادی معرفت نگارش و منتشر شده است، گفت: امروز هم ۱۱ مجلد دیگر این اثر با بهره‌گیری از حدود ۷۰ هزار فیش فراهم شده در زمان حیات وی، به سبک و سیاق ایشان به همت جمعی از شاگردان و حجت الاسلام مهدی رستم نژاد گردآوری شد.

وی این مجموعه را اثری کم نظیر در سطح جهان اسلام دانست و افزود: پژوهشگران می توانند ضمن آشنایی با مکتب اهل بیت(ع) در کنار داشته های اهل سنت، به داوری درستی از مجموعه روایات برسند.

وی گفت: این موسوعه با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است.

آیت الله استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در این مراسم با تحلیل اقسام مختلف روش تفسیر، این مجموعه را کار خوب و مهمی در این زمینه برشمرد و افزود: محکمات در این مجموعه زیاد است اما سوالاتی هم وجود دارد که لازم است مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هم با اشاره به آثار ارزنده به جا مانده از آیت الله محمد هادی معرفت تلاش‌های وی برای تولید آثار مکتوب و پرورش شاگردانی اندیشمند با هدف انتقال مفاهیم دینی و معارف اهل بیت (ع) به جهان اسلام را ارزشمند دانست و گفت: تاسیس گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی از جمله آثار ارزشمند این استاد بزرگ است.

آیت الله محمد هادی معرفت در سال ۱۳۰۹ در کربلا متولد شد و در محضر اساتیدی همچون امام خمینی رحمت الله علیه شاگردی کرد و پس از هجرت از عراق به ایران در سال ۱۳۸۵ دارفانی وداع گفت.

نظر شما