شناسهٔ خبر: 64672234 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس‌جمهور فرانسه:

فرانسه در ائتلاف آمریکا علیه یمن شرکت نمی‌کند

رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در حمله‌های آمریکا علیه خاک یمن مشارکت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون اظهار کرد: فرانسه به منظور جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه، در حمله‌های پیش‌دستانه علیه نیروهای یمنی شرکت نخواهد کرد.

وی با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی در شبکه اجتماعی ایکس در این‌باره گفت: فرانسه تصمیم گرفته است در حمله‌های ائتلافی علیه نیروهای حوثی (انصارالله یمن) در خاک یمن شرکت نکند، زیرا ما می‌خواهیم از افزایش تنش‌ها در منطقه جلوگیری کنیم.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: کشتی‌های نیروی دریایی فرانسه همچنان به مشارکت در تأمین امنیت در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در اقدامی تجاوزکارانه و در حمایت از رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای علیه یمن انجام دادند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن که در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام شد، صنعا و چند استان دیگر ۷۳ بار هدف حمله قرار گرفتند و ۱۱ نفر شهید یا زخمی شدند.

وی دراین‌باره گفت: دشمن آمریکایی-انگلیسی در چارچوب حمایت از جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه یمن را مورد تجاوز قرار داد. آن‌ها صنعا و استان‌های الحدیده، تعز، حجه و صعده را با ۷۳ حمله هوایی هدف قرار دادند؛ در این حملات ۵ نفر از نیروهای مسلح شهید و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تأکید کرد: دشمن آمریکایی و انگلیسی مسئولیت کامل عواقب تجاوز مجرمانه علیه ملت یمن را به عهده دارد. تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن هرگز بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

نظر شما